Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
beror ju på var de läcker nånstans! Allra värst är ju förångaren som sitter vid fläktpaketet!
Där måste man demontera allt som har me instrumentbräda att göra!

ja gav 1400 kr för påfyllning inkl läcksökning och shimsning av kompressorn!
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Här får man va lite vaken, när det gäller att välja verkstad. På min förra bil, visserigen en 940, hade jag läck på ett rör. Byte + koll o nytt medel i skulle kosta ett antal tk på Volvo om jag inte minns fel. Ringde runt till div. kylfirmor för priser, bestämde mig snabbt för den billigaste o åkte dit. Dom provtryckte o hitta läckaget, och beställde ett rör som jag fick hem till mig, skruvade dit det med klara instruktioner hur man gjorde, det var tunna väggar i det röret o i aluminnium så lite försiktighet krävs. Sen tebaks till kylkillen som provtryckte igen..allt ok. Bara att fylla på medel, betala o va glad. Minns det va 30+ grader den sommardan, så det va gött o frysa på lite.
Va det kosta ?......strax under 1000 lappen för allt har jag för mig, men det är visserligen 5 år sen. Vill bara ha sagt att det gäller att kolla runt.
Användarvisningsbild
av m[a]ster
Miss my Olds skrev:Här får man va lite vaken, när det gäller att välja verkstad. På min förra bil, visserigen en 940, hade jag läck på ett rör. Byte + koll o nytt medel i skulle kosta ett antal tk på Volvo om jag inte minns fel. Ringde runt till div. kylfirmor för priser, bestämde mig snabbt för den billigaste o åkte dit. Dom provtryckte o hitta läckaget, och beställde ett rör som jag fick hem till mig, skruvade dit det med klara instruktioner hur man gjorde, det var tunna väggar i det röret o i aluminnium så lite försiktighet krävs. Sen tebaks till kylkillen som provtryckte igen..allt ok. Bara att fylla på medel, betala o va glad. Minns det va 30+ grader den sommardan, så det va gött o frysa på lite.
Va det kosta ?......strax under 1000 lappen för allt har jag för mig, men det är visserligen 5 år sen. Vill bara ha sagt att det gäller att kolla runt.
se där... nu blev ja lite sugen på att fixa till så ja får mera gas i min.. hmm får ringa runt när sommaren kommer...
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]