dieselkenneth skrev:Hade samma problem med min v70 D5 -03 Hände plötsligt, gick normalt upp till ca 3000 varv. över det gick den som en påse nötter. Var till bila för att beställa verkstadstid. (väntetid 2 v.) I samband med det tankade jag och plötsligt går bilen som vanligt igen, och har gjort det i 5 år och över 10 000 mil!!. Konfronterade OK där jag hade tankat senast men dom nekade till att det skulle vara något med deras bränsle, ingen annan hade ju klagat. Mitt problem varade endast under denna enskilda tankning. Inga felkoder konstaterades på verkstan.
Byte bränslefiltret o körde slut på det diesel som var kvar, tankade åxå halvtank o tillsatte diesel cleaner i tanken men har ej märkt någon förbättring kanske 5% lite men vet ej om de kan bero på att jag ansträngt bilen med 2ans växel o 3ans o 4 på motorvägen då jag läste om att de kunde hjälpa lite till att förbränna om de fanns nått skit i där.
Jonas_latt skrev:
Prova att nolla med batteriet.
provat att nolla så många ggn men det funkar inte, kommer upp ändå motorservice erfordras..
Det va nån som sa att det kunde vara kamaxelgivaren som va boven i det hela, men ska den då inte vara svårstartat o gå skit hela tiden?
Vet ej om de kan ha me de o göra nått men bytte högermotorfäste för typ 2 veckor sen, för motorn skakade som fan mot slutet, det va in med kofot under motorn höja den o sätta ditt fästet sen inget mer, men de ska inte påverka nått annat ju..