Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:
CarMan skrev:jag gjorde 12 000 mila servicen på min bil i höstas, med 4600 mil på mätaren
whyyyy

en service / år !!!
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Då undra man hur den lokala Volvo handlaren resonerar då jag precis köpt en bil som hade gått 6950 på mätaren och ett löfte (Säljaren slängde fram serviceboken och visade stämpeln för 6000 mila servicen vid ca 6500 mil) om att den var servad. Och det var den fast för 11 månader och 2 veckor sedan (och 450 mil.) När jag påtalar detta för säljaren så hänvisar han till den reklamations ansvariga och han säger att det är bara att komma förbi så släcker de lampan, utan att utföra servicen. (och säljaren säger samma sak). Visst den kanske har stått stilla i deras lager ett tag, men vad skall jag göra som köpare. Lampan började ju lysa efter 2 veckor. Skall man nöja sig med deras ord, vad händer om något allvarligt inträffar och Volvia säger aj, aj, inte servad enligt reglementet? Ingen ersättning, högre självrisk? Vad har man för påtryckningsmedel? Eller är det rätt agerat av firman?
Användarvisningsbild
av CarMan
det är en service/ år som gäller, har bilen stått still i 11 mnader så är det självklart många saker som behöver ses över. en bil somrullar mår bäst.
Användarvisningsbild
av Rogge-Johansson
VolvoBM skrev:Då undra man hur den lokala Volvo handlaren resonerar då jag precis köpt en bil som hade gått 6950 på mätaren och ett löfte (Säljaren slängde fram serviceboken och visade stämpeln för 6000 mila servicen vid ca 6500 mil) om att den var servad. Och det var den fast för 11 månader och 2 veckor sedan (och 450 mil.) När jag påtalar detta för säljaren så hänvisar han till den reklamations ansvariga och han säger att det är bara att komma förbi så släcker de lampan, utan att utföra servicen. (och säljaren säger samma sak). Visst den kanske har stått stilla i deras lager ett tag, men vad skall jag göra som köpare. Lampan började ju lysa efter 2 veckor. Skall man nöja sig med deras ord, vad händer om något allvarligt inträffar och Volvia säger aj, aj, inte servad enligt reglementet? Ingen ersättning, högre självrisk? Vad har man för påtryckningsmedel? Eller är det rätt agerat av firman?
JAG, hade bytt olja + filter på den bilen efter 12 månader efter senaste service, olja åldras även om bilen inte körs, ställer du in en liter mjölk i kylen och även om du inte öppnar den så blir den gammal och otjänlig ....eller hur??? olja funkar på samma sätt, tar upp fukt partiklar mm mm

bilen hade gått ca 7000 nu sa du.......sen kör du fram till 8000 och gör en komplett 8000 service :D )en komplett 6000 service var ju gjord vid 6500 mil)

Men som sagt, så här hade JAG gjort, det är en tolkningsfråga, men så här tycker jag är vettigast.
Ford hobby husbil chassinummer

Kolla höger hjulhus fram, det kan dock som sa[…]

Har du satt dit en begagnad original LMM eller en […]

Försök att kolla och/eller få ut f[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Spridare som legat länge, speciellt om man k&[…]