Moderator: Moderatorer
VolvoBM skrev:Då undra man hur den lokala Volvo handlaren resonerar då jag precis köpt en bil som hade gått 6950 på mätaren och ett löfte (Säljaren slängde fram serviceboken och visade stämpeln för 6000 mila servicen vid ca 6500 mil) om att den var servad. Och det var den fast för 11 månader och 2 veckor sedan (och 450 mil.) När jag påtalar detta för säljaren så hänvisar han till den reklamations ansvariga och han säger att det är bara att komma förbi så släcker de lampan, utan att utföra servicen. (och säljaren säger samma sak). Visst den kanske har stått stilla i deras lager ett tag, men vad skall jag göra som köpare. Lampan började ju lysa efter 2 veckor. Skall man nöja sig med deras ord, vad händer om något allvarligt inträffar och Volvia säger aj, aj, inte servad enligt reglementet? Ingen ersättning, högre självrisk? Vad har man för påtryckningsmedel? Eller är det rätt agerat av firman?JAG, hade bytt olja + filter på den bilen efter 12 månader efter senaste service, olja åldras även om bilen inte körs, ställer du in en liter mjölk i kylen och även om du inte öppnar den så blir den gammal och otjänlig ....eller hur??? olja funkar på samma sätt, tar upp fukt partiklar mm mm