NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
#819295
SvenB skrev:Jag fick rådet, då jag en gång skulle byta, att ta en bromsvätska i annan färg vid bytet än den som finns i systemet, då ser du när det kommer ny vätska.
konstigt råd då all ny bromsvätska är ljusare än gammal och det enda man kan laborera med är om man vill använda Dot 4, 4+ eller 5.1
Användarvisningsbild
av Perra83
#819333
Vojje skrev:
SvenB skrev:Jag fick rådet, då jag en gång skulle byta, att ta en bromsvätska i annan färg vid bytet än den som finns i systemet, då ser du när det kommer ny vätska.
konstigt råd då all ny bromsvätska är ljusare än gammal och det enda man kan laborera med är om man vill använda Dot 4, 4+ eller 5.1
Exakt!

Ja tror alla firmor gör likadant. Dvs. suger ur behållaren och fyller med ny vätska. Sedan suger/luftar ett ok i taget. Färgen på gammal vätska skiljer man lätt mot ny.
Användarvisningsbild
av SvenB
#819337
Jag hade för mig att det fanns olika färger på bromsvätska förr. (på stenåldern) :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
#819338
Jag tittar bara på mängden jag tappar ur vid varje hjul.
Fukten syns inte! Men det är klart att extremt dålig vätska är mörkare.
Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]

Står i garaget och letar varför jag int[…]