Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vompan
Hilmer skrev:
vompan skrev:
Hilmer skrev:Vilket kåpa syftar du på!? Styrenheten sitter undertill på pumpen och sticker en bit utanför där man har kontaktstycke/kablaget.
Det sitter ju som en svart rund kåpa på pumpen,inte den svarta boxen undertill.utan ovanpå pumpen....
Det där är väl enbart en skyddskåpa för motorn, tror inte det har någon betydelse!
Ok,men kan det vara den som gjort att motorn pajjat då?
Användarvisningsbild
av Hilmer
vompan skrev: Ok,men kan det vara den som gjort att motorn pajjat då?
Att kåpan är spräckt kan ha flera orsaker, men ditt problem sitter mest troligen inte i pumpen utan i styrenheten!
Det brukar vara styrenheten som ger upp, på min -96a fick jag också felkod på just pumpen och bland hjälpte det att bara hänga av kontaktstycket och sätta tillbaks för att felkoden skulle gå att släcka, men den kom ju tillbaks lika fort igen. Provade även knepet med att trycka någon emellan kontaktstycket och abs-enheten för att det skulle få kontakt i min felsökning och allt tydde till slut på boxen så denna löddes om och allt blev bra!
av vompan
Hilmer skrev:
vompan skrev: Ok,men kan det vara den som gjort att motorn pajjat då?
Att kåpan är spräckt kan ha flera orsaker, men ditt problem sitter mest troligen inte i pumpen utan i styrenheten!
Det brukar vara styrenheten som ger upp, på min -96a fick jag också felkod på just pumpen och bland hjälpte det att bara hänga av kontaktstycket och sätta tillbaks för att felkoden skulle gå att släcka, men den kom ju tillbaks lika fort igen. Provade även knepet med att trycka någon emellan kontaktstycket och abs-enheten för att det skulle få kontakt i min felsökning och allt tydde till slut på boxen så denna löddes om och allt blev bra!
Ok,tack,får börja där då och se om det hjälper :)
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]