Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

I dag såg jag en Opel Record, tidigt 60-tal i Åseda. Kanske -62 eller -63??? Men den var inte snygg, rent ful. Fronten var "omgjord" på något vis med en "vulgär" grill. Sedan hade man börjat måla ett lager med eldsflammor. Alltså bara bottenfärgen. Någon gråbeigeorange. Det var från bakkant av hjulöppningen upp över huven och ner på andra sidan. Snyggare bilar har jag sett. Även med eldsflammor.
gubbstrutt skrev:
Lucif3r skrev:
llesrof skrev:Vidriga bilar på alla sätt och vis även om de ofta vart rätt snygga att se på.

Ja, stå och titta på dom hade man ju gott om tid på sig att göra :lol: Fina prydnader det där :lol:
Det där har ni nog missuppfattat antar jag?.
Du menar väl inte att du tycker att de är bra också? :mrgreen:
Visst kan väl en Opel vara både bra vara fin.... Här är några bilder på min Opel Rekord -59 som jag körde med några år på -70-talet. Den renoverades sedan och ställdes undan
Min Opel.1.jpg
Min Opel.1.jpg (10.92 KiB) Visad 3152 gånger
Min Opel.2.jpg
Min Opel.2.jpg (12.32 KiB) Visad 3146 gånger
Min Opel.4.jpg
Min Opel.4.jpg (8.4 KiB) Visad 3151 gånger
Min Opel.6.jpg
Min Opel.6.jpg (9.76 KiB) Visad 3155 gånger
. Bilderna togs när sen såldes till Tyskland 2010 efter att ha stått still sedan 1980. Observera reservhjulet Original däck sedan 1959. Bilen ska av nye ägaren renoveras till originalskick, den har inte en rostfläck någonstans. det jag gjorde på -70-talet var att lackera om den, renovera bromsar och "snygga upp" i motorrummet. När den såldes hade bromsarna rostat fast och klädsel i tak och på säten börjat "trilla sönder" (tygklädsel)

Mvh
Lennart
Idag såg jag en gammal Saab 900, alltså den där gamla hederliga modellen från tidigt 80-tal. Det var väl inte så ovanligt i sig även om de börjar bli sällsynta. Det ovanliga var att den hade den där modellanpassade campinggrejen på ryggen. Vettifan när jag såg en sådan senast.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Toppola ... ensson.jpg
Grön DAF 66 föra veckan, började fundera på varför Volvo köpte DAF? Har ett svagt minne att man
enkelt enkelt ville skaffa en serie mindre bilar på ett enkelt och snabbt sätt. Någon som vet hela
historien?
Volvo duett. Världens vackraste skåpbil?

Jag är osäker på om jag sett en i trafik på den här sidan 1990-talet som inte varit utställningsbil. Det verkar som 80-talet raderade ut alla bilar tillverkade på 60-talet.
StringerBell skrev:Volvo duett. Världens vackraste skåpbil?

Jag är osäker på om jag sett en i trafik på den här sidan 1990-talet som inte varit utställningsbil. Det verkar som 80-talet raderade ut alla bilar tillverkade på 60-talet.
"BilEN som är TVÅ"!
StringerBell skrev:Volvo duett. Världens vackraste skåpbil?

Du bor tydligen på fel ställe. Sett flera själv, och haft en som jobbil -94. Norra Dalarna= Mora/Älvdalen.
V60D5AWDPolestar skrev:

"Grön DAF 66 föra veckan, började fundera på varför Volvo köpte DAF? Har ett svagt minne att man
enkelt enkelt ville skaffa en serie mindre bilar på ett enkelt och snabbt sätt. Någon som vet hela
historien?"

Det fina med den affären var enligt P-G patenten på variomaticlådan som följde mad affären. Den lådan som gick lika fort bakåt som framåt och aldrig användes igen...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]