Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag håller med Malmstroem intensivkurs. Sen SKA du inte ta kk och känna press samtidigt bara för att du fått ett jävla ultimatum från dina päron :shock:.
Men visst fan du kunde börjat tidigare men det är inget mer att orda om inget blir bättre för det.
Du förresten Grattis på födelse dagen Tjejen/Grabben. Lycka till nu.

Med vänlig hälsning Gubbstrutt.
Det kan inte vara så värst mycket svårare att ta körkort för manuell bil. Den stora biten i bilkörning genrellt är att hålla koll på all trafik runtomkring, sedan måste man ju så klart hålla koll på sin egen bil och då är det en del knappar, spakar, pedaler och reglage som man behöver behärska. För en manuell bil är det ju bara växelspak och kopplingspedalen som tillkommer och den hanteringen går ju automatiskt när man väl fått in snitsen.
Börja övningsköra med manuell, och ta körkort för det. Sedan finns det inget som hindrar dig från att köra automat efter körkortet. Jag tycker det är dumt att ta ett "halvt" körkort. Tänk om du är ute med kompisar och det av någon anledning endast är du som kan/får köra bil, tråkigt om du då inte heller får köra för att du inte får köra deras manuellt växlade bil.

Är någon utav era bilar en diesel? De är lättare att övningsköra med även om det är en manuell. Bilen du kommer köra upp med är nästan garanterat en Diesel. Efter att du kört ett tag tänker du inte på det längre, det sker automatiskt. Och som andra redan nämnt nyckeln till att bli en bra förare är att köra MYCKET!

Allt gott: Johannes

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]