Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ser bra ut :-)-) ska själv försöka att smörja in lädret på min bil gjorde det i våras så det är dags att mjuka upp det lite nu igen :) Skulle vara tråkigt om det sprack nu.
Användarvisningsbild
av White
Var en sväng till KG Trimning i dag och köpte mig några vettigare bromsbelägg fram än original. Kommer skaffa bak med när ekonomin tillåter. :)

Bild

Dessa är helt tysta och skriker inte som Mintex 1144 beläggen jag testade ett tag gjorde. Hur bettet är återstår att se när dom är ordentligt inkörda, vilket
tydligen är viktigt. Det lilla jag provat dom nu så verkar dom lovande i alla fall. :)
Alltid bra att kunna bromsa :)
Skillnaden mellan standardbelägg och "sport" belägg brukar i regel vara att sportbeläggen inte tappar effektiviteten lika fort som vanliga... Vanliga belägg räcker det ju med 2-3 kraftiga inbromsningar så är bromsverkan ordentligt nedsatt sen, tills beläggen svalnat igen... Och det kan ju ta ett tag om man kör lite.. *ahem*.. "inspirerat" :roll:
Användarvisningsbild
av White
DayDreamer skrev:Ja det gäller att kunna bromsa :). Vad är det för fel på biltemas belägg då? :wink: :mrgreen:
Jo, och det tar ju rätt bra på frambromsarna när man kör automatlåda med. :)

Hehe, tror inte Biltemas belägg håller den kvalitèn jag är ute efter. :P

Lucif3r skrev:Alltid bra att kunna bromsa :)
Skillnaden mellan standardbelägg och "sport" belägg brukar i regel vara att sportbeläggen inte tappar effektiviteten lika fort som vanliga... Vanliga belägg räcker det ju med 2-3 kraftiga inbromsningar så är bromsverkan ordentligt nedsatt sen, tills beläggen svalnat igen... Och det kan ju ta ett tag om man kör lite.. *ahem*.. "inspirerat" :roll:
Jepp! Dessa verkar dessutom betta bra även kalla, annars kan det ju vara en kompromiss på lite "vassare" belägg. :)
Har inte sportbelägg även sämre bett när de är kalla? Eller finns det mittemellanprodukter, typ dyrare standardbelägg eller enklare sportbelägg (vad man nu vill kalla det) som har oförsämrad verkan som kalla men samtidigt klarar lite mer hetta?
Användarvisningsbild
av White
Finns olika grader av belägg om man säger så. Renodlade tävlingsbelägg ska man nog akta sig för som vanlig bilist, gör sig nog bäst
på banan. Dessa är ju egentligen en kompromiss, ska funka kalla så väl som varmare än ett standardbelägg. Dom är inte till för
hårdare bankörning, då finns det bättre. Men lite "clubkörning" ska dom klara. Har kört lite mer med dom i dag och dom verkar funka
bra redan som kalla, hur dom funkar riktigt varma får jag testa när dom är inkörda.
"sport"-belägg brukar i regel fungera bra även kalla och lämpar sig bäst vid "inspirerad vardagskörning" eller "causal" bana.
"race"-belägg är därimot i regel snudd på värdelösa kalla, och bör ej användas på vägarna, dessa belägg lämpar sig bra på lite längre banor med mycket inbromsningar där dom inte hinner svalna.

Så ja, man kan ju säga att 'sport' är en kompromiss mellan 'vanliga' och 'race', lite sämre kalla än vanliga(men betydligt bättre än race), och lite sämre varma än 'race'(men betydligt bättre än vanliga).
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 291

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]