Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Äh man behåller ju emblemet för att andra ska se att de blivit frånåkta av en som kan köra :wink:

Jag tillhör en av de som tycker det är snyggt med orginalemblem, men har bytt en gång och principen med sambons hårfön och tandtråd gick mycket bra.
av oldtimersmc
mattish skrev:
Lövet skrev:Eller så kör du lugnare (=långsammare) nu med mindre motor? Inte orimligt det heller :wink:
En väldigt trolig orsak som jag själv praktiserar... Har dessutom ändrat inställning lite också.
Brasklapp?
av oldtimersmc
D2= att offra mycket för att vinna intet.
D3= less is Moore
D5=Moore is a Lot of Moore Money and fun.

Men "det är ju bara 90" som de surmagade brukar säga.

Ger fan i vad det står på luckan behöver jag köra om så gör jag det, vill ngn köra om mig så går jag åt sidan och skiter i anledningen.
av mattish
oldtimersmc skrev:D2= att offra mycket för att vinna intet.
D3= less is Moore

Ger fan i vad det står på luckan behöver jag köra om så gör jag det, vill ngn köra om mig så går jag åt sidan och skiter i anledningen.
:-)-)
av Vento
Åker 2.4D så skäms inte för motorn men tycker det är snyggt att plocka bort det!
av Leafs
oldtimersmc skrev:D2= att offra mycket för att vinna intet.
D3= less is Moore

Precis som det ska vara, men tro mig, det finns väldigt många ute i trafiken som inte håller med....Ett undantag för mig dock, om jag kör på gränsen av tillåten hastighet och någon vill köra om, så flyttar jag mig inte. Vill någon köra om mig trots att jag håller 110 så är det hans problem.

Vad gäller att vinna intet med en D2? Well, En D2 ägare (MY2012) jämfört med en D4 ägare, vinner i alla fall 6 månaders drivmedel (cirka 1000 mil) på de två sista skattefria åren. Alltid något ;-) Samt att han/hon också har betalat cirka 50.000 kr mindre i inköp för sin bil.

Sorry för OT...
av S80beat
Har aldrig förstått varför det ska stå vad det sitter för motor i bilen, jag är inte ett dugg intresserad av att veta vad för motor det sitter i bilen framför. Är det bara för att grannen ska se vad man har köpt?
Ja vissa biltillverkare har det andra inte. Exvis min c3 1.6 HDI hade inget emblem (och ingen annan c3 heller ). Den "invigde" kunde se det på grövre avgassystem och 16" fälgarna (vilka dock kunde bytas ut förstås). På volvo är det väl dubbla pipor på de starkare motorerna ?.
Min S80 D2 MY 13 har bara en pipa vilket jag sett att D3 MY 13 också har så där ser man ingen skillnad. Tycker det är lite mer "exklusivt" utan emblem faktiskt .Min bil är levererad utan emblem från fabrik.

Finns det någon som har beställt sin bil ny som kan berätta ifall det kostar ngt att få bilen utan "motoremblem" ?
av S6024t
Då skulle ni sett när jag åkte en 360 GLS,då jävlar skulle alla verkligen om,dom ville inte ens parkera intill mig på typ ICA
Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhå[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]