Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! I min S70 jag köpte för ett tag sen finns ingen stereo i, så jag tänkte sätta i en originalstereo i den. Alla kablar finns med original kontakter, så min fråga är räcker det med att köpa en stereo från skroten med kod för att den ska fungera med radio och cd? Eller måste den på nåt sätt "giftas" med bilen?
Det ska gå bra att köpa en radio ifrån skroten finns det ingen kod till den så är det Volvo som man får göra ett besök till så tar dom fram koden till radion.
Inget speciellt med stereon på dom här gamla bilarna. Dom är bara låsta med en unik pinkod som inte har ett dugg med bilen att göra.

Det räcker med att du kopplar in ström på stereon(oavsett vart, i bil, båt, 12V adapter hemma i köket, ute på gården... ja du fattar), kopplar in högtalare, knappar in koden och sen är det bara dunka på med musiken :)
Men hur är det, nog finns det väl olika varianter på bilens kablage beroende på om bilden hade separat slutsteg eller inte när den var ny? Om det suttit separat slutsteg och nån monterat ur detta så lär man väl bli tvungen att också montera in ett slutsteg eller dra om kablaget? (ja, finns inget slutsteg så kan man ju också glömma SC-901 som inte har inbyggt)
Ingen aning faktisk skulle inte förvåna mig ifall det är kablar fördraget till ett slutsteg, men kablar fördragna till högtalarna i hatthyllan är iaf där har inga högtalare där än.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]