Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NightlyVega
McDonald skrev:
Lövet skrev:Fast företagsleasing/personalbil är ju något helt annat. Går inte att jämföra med privatleasing
Vet inte vad man ska kalla det
Det är ju ingen bil jag använder i jobbet/tjänst
Behöver jag en bil jobbet så lånar jag en i jobbets "garage"
låter inte som en personlabil iaf, det är mycket dyrare. tror en v40 d4 ocean race gick på 4,5k för mig där...

låter mera som en ruskigt fin förmån du har fått :)
av McDonald
NightlyVega skrev: låter mera som en ruskigt fin förmån du har fått :)
Samma förmån som alla andra 20.000 anställda på jobbet (volvo) :)
Användarvisningsbild
av Jahaja
McDonald skrev:Leasar genom jobbet....
V40 CC T4 Momentum Polestar, BUSINESS EDITION PRO
Stylingpaket, dold dragkrok, vinterdäck på alufälg, sommardäck på 19 tum
Panoramtak, premiumsound, navigation mm mm
Fri körsträcka, fri trängselskatt, fri service reparationer, fri skatt/försäkring (ingen självrisk), fri biltvätt
Fri hyrbil om reparation tar mer än en dag
Fri slitage... jobbet betalar allt som behöver återställas... blev för 40 tusen på förra bilen
4.400 kr/mån... två-årsavtal, ingen insats
40k i slitage, hur såg den bilen ut? Vad var det för skador?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Att behöva snåla med milen och se till att hamna på rätt sida 1500 mil tar bort hela känslan för bilen.

Jag kan inte förstå att leasing är attraktivt för någon alls.
av DaBlo
Jahaja skrev:
Fri körsträcka, fri trängselskatt, fri service reparationer, fri skatt/försäkring (ingen självrisk), fri biltvätt
Fri slitage... jobbet betalar allt som behöver återställas... blev för 40 tusen på förra bilen
Personalbil går ej att jämföra med privatleasing då du slipper momsen för leasingavgiften och sedan om du är Volvoanställd har du säker riktigt bra rabatter och förmåner, något som ingen normal privatleasare får.
av NightlyVega
StringerBell skrev:Att behöva snåla med milen och se till att hamna på rätt sida 1500 mil tar bort hela känslan för bilen.

Jag kan inte förstå att leasing är attraktivt för någon alls.

För min del kommer jag inte behöva snåla med milen, tror inte jag kommer att köra 1500mil/år.

sedan är det så att privatleasing är någon som kan vara rätt alternativ för endast ett fåtal.
jag som 23-åring får skyhöga försäkringspremier på bil... något jag kommer runt med privatleasing.
sedan är enkelheten ett stort + för mig :)
Användarvisningsbild
av Jahaja
DaBlo skrev:
Jahaja skrev:
Personalbil går ej att jämföra med privatleasing då du slipper momsen för leasingavgiften och sedan om du är Volvoanställd har du säker riktigt bra rabatter och förmåner, något som ingen normal privatleasare får.
Det är klart att det är skillnad mellan personalbil och privatleasing men det skiljer sig nog inte sådär jättemycket i krav på skick vid återlämning mellan de två uppläggen, därmed känns min fråga rätt relevant. Dvs vad var det för icke-normalslitage som kostade 40.000 att återställa?

Dock tror jag inte att det är personalbil han har eftersom det ska vara kostnadsneutralt för företaget, dvs "jobbet betalar allt som behöver återställas"...det är snarare någon form av förmånsbil. Rätta mig om jag har fel :)
av Lövet
Jahaja skrev:Dock tror jag inte att det är personalbil han har eftersom det ska vara kostnadsneutralt för företaget, dvs "jobbet betalar allt som behöver återställas"...det är snarare någon form av förmånsbil. Rätta mig om jag har fel :)
Vilket i så fall gör exemplet ännu mindre relevant för privatleasing
av McDonald
Jahaja skrev: 40k i slitage, hur såg den bilen ut? Vad var det för skador?
Det enda som var skadat (kantstötta) var två sommarfälgar och två vinterfälgar, nya fälgar 14K
Nya bromsbelägg runt om 5K
Nya bussningar länkarm bak 9K
Två slitna sommardäck, två slitna vinterdäck 7K
Och så tryckte de ut ett dörr-islag och fixade några stenskott....
Nästan 40K totalt
Användarvisningsbild
av P210
McDonald skrev:
Jahaja skrev: 40k i slitage, hur såg den bilen ut? Vad var det för skador?
Det enda som var skadat (kantstötta) var två sommarfälgar och två vinterfälgar, nya fälgar 14K
Nya bromsbelägg runt om 5K
Nya bussningar länkarm bak 9K
Två slitna sommardäck, två slitna vinterdäck 7K
Och så tryckte de ut ett dörr-islag och fixade några stenskott....
Nästan 40K totalt
Tycker allt detta faller under "normalt slitage" Volvo Cars återställde ju bilen till nyskick... skulle man fått en räkning på 40k när man kommer in efter tre års privatleaing hade man ju spytt...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]

Det där är ju absolut godkänt p&ari[…]