NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dongan
Rätt vanligt att dioder som ska lysa xenonvitt har ett blå aktigt ljus.
Så det är inte konstigt att man får en 2:a.
På min förra bil, en golf 4:a fick jag en 2.a för att jag hade xenonlampor i helljuset.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, T10/W5W-fattning passar snudd på överallt på V70II/V50 etc.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag har själv kört med identiska lampor som de du länkade sist här, de passar MEN de LED som sitter på sidorna kan fastna i kanten på reflektorn, att få in den är inga problem men om du ska dra ut kabeln+lampa så kan kanten fastna och lampan lossnar inuti lyktan. Det har jag varit med om och det är 1h+ jag gärna lagt på annat.

Idag kör jag enbart på sånahär i parkeringsljuset:
http://www.diodhuset.se/diod-xenon-till ... nbus-2-smd
De har ingen dum kant som kan fastna samt att man vill ju ändå att det ska lysa rakt upp och ner istället för en punkt framåt och sedan lite sporadiskt åt sidorna. Personligen vill jag att det ska lysa som ett rakt streck liksom.
De LED jag har har 3x LED per sida istället för den där som bara hade 1x per sida.
av baxadfrukt
grillchips skrev:Jag har själv kört med identiska lampor som de du länkade sist här, de passar MEN de LED som sitter på sidorna kan fastna i kanten på reflektorn, att få in den är inga problem men om du ska dra ut kabeln+lampa så kan kanten fastna och lampan lossnar inuti lyktan. Det har jag varit med om och det är 1h+ jag gärna lagt på annat.

Idag kör jag enbart på sånahär i parkeringsljuset:
http://www.diodhuset.se/diod-xenon-till ... nbus-2-smd
De har ingen dum kant som kan fastna samt att man vill ju ändå att det ska lysa rakt upp och ner istället för en punkt framåt och sedan lite sporadiskt åt sidorna. Personligen vill jag att det ska lysa som ett rakt streck liksom.
De LED jag har har 3x LED per sida istället för den där som bara hade 1x per sida.
aha, ser man på. Tackar för länk och förklaring :-)-)
Håller helt å hållet med dig om att man vill liksom ha ett rakt streck. Blir till å beställa såna.

Edit: men det står att den typen av LED-lampa är till för bilar med ljusövervakning, men det funkar väl till bilar utan också?
Dumma frågar. :roll:
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja den ska funka ändå. Jag har aldrig brytt mig om att köpa LED med Canbus men verkar ha haft tur då jag aldrig fått något felmeddelande. Då har jag ändå bytt hela interiören, dimljus, parkeringsljus, backljus etc.
B230fk saknar kraft

Känns det som att den saknar effekt när […]

Laddningslucka

Testa med att trycka på central lås/l&[…]

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]