Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Säga vad man vill om bristen på utrustning men den där kommer vara lika komfortabel att åka i som de som kostar 50% mer...
Intressant att de släpper instegsversionen nu när vi samtidigt får rapporter om att hela årets produktion är såld och att 75% av kunderna väljer det högsta utrustningsalternativet.

Jag skulle nog kunna leva med denna instegare, men fronten förlorade väldigt mycket på enklare strålkastare och svart grill.
Schysst med det svarta, ser ju ut som en "Sport" ;)

Jag tycker den ser ut som en bra deal iaf, det är ju en riktigt schysst bil ju, även instegsversionen.
Kommer den till Sverige tror ni?
Lövet skrev:Säga vad man vill om bristen på utrustning men den där kommer vara lika komfortabel att åka i som de som kostar 50% mer...
Snarare mer komfortabel för 235/60-18 gör stor skillnad mot 275/45-20.... har ju klagats en del på mycket däckljud från nya XC90:n och alla pressbilar har väl 20 eller 21 tum.

Luftfjädring kan nog inte riktigt kompensera för det.

F ö bra pris, ja. Som jämförelse kostar billigaste naknaste A6 Allroad EUR 57250 i Tyskland. I Sverige 426000 företagspris/455000 privatpris med Sports edition.
XC90 börjar på 598000 i Sverige. I Tyskland nämnda snikmodell EUR 49550 och den svenska instegsmodeller EUR 62030 (7-sitsig Inscription D5 AWD).

Något skumt här. Lite ombytta roller (jag är medveten om att A6 Allroad är kampanjpris, det svenska...). Brukar ju va dyrare och mer exklusiva modeller på exportmarknader..
PH
Merca fleet edition är väl billigare än Volvo? Märks att Volvo gått upp rejält i pris på senare år. T.ex 375000 för instegsversionen på s80 är ju mycket dyrare än samtliga konkurrenter i Sverige.
MY11 fick man V70 T4 R-design för 272.000. Volvos nya drivlinor exklusive T8 är ju en flopp jämfört med audi tror jag ( har inte kört Audis dock) men i svenskt test av xc90 och Q7 drog XC90 d5 bara 0,01 liter mindre bränsle per mil lägg därpå att audins motor har en skönare / bättre gång. Volvos miljö tjöt om 4 cyl motorer hit & dit är bara skitsnack. Dock tror jag att kineticversion är en skön bil men lyxkänslan som bortblåst, xc90 har ju många bra egenskaper. Men dåligt att Volvo har börjat snåla in med rostskyddet endast 3 av 5 poäng i vibilägare.
Brainys V60

Du är långt ifrån den förste[…]

Där ser man. Sjukt störigt, men för[…]

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]