Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Har en radio i bilen som funkar men känner för en ny, funderar om det är nån slags standard när det gäller anslutningarna eller om skiljer på olika fabrikat?
Användarvisningsbild
av Alfredo
Tack AxelT5, den bilen finns tyvärr inte längre och kör med opel nu.
Det var bara att plugga in, antenanslutningen var anorlunda men fick tag på en adepter.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Nu funderar jag på att sätta in en basenhet med förstärkare och bashögtalare, verkar finnas på Biltema "med allt i ett" som kostar ungefär 700 kr.
Någon med erfarenheter av något liknande eller som får plats under sitsen?
Användarvisningsbild
av Alfredo
Skaffade med högtalarlåda och lös förstärkare på 700W som är monokopplad och är nöjd, var liten störning på grund av dåliga anslutningar men efter att ha monterat nutids sockerbitar försvann detta.
Satte samma anslutningar på e-ljusen som också funkar nu som de ska.
av FarbrorRostfritt
Hej!

Kapar tråden lite...

Tänkte också byta stereo i xc70:n från 01.
Tänkte skaffa en sån med navigator etc och min fråga är då, Alla jag hittar står det 4x...Watt men det är ju 6 högtalare i bilen? eller 8 rättare sagt om man räknar me dem små framme. Funkar det med en 4 kannals ändå? tänker att vissa är kopplade på samma tåtar?
av FarbrorRostfritt
Så blir jag inte klok på vilken adapter man ska ha... Står att vissa passar från 00-04 och vissa från 04-07 så finns det dom som står 00-07? Dem bilar jag tittat i har panelen sett exakt likadana ut förutsatt att karossen är den samma.
Är det bara adapterförsäljarna som snurrat till det eller ?

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]