Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla glada! För ca 2 månader sen införskaffade jag mig en s80 2.5t -07..

Hur nöjd som helst, men har lite frågor som jag hoppas att någon kan svara på :)

Here we go:
1. Aux-uttaget. Det spännande här var att vid inköp så satt där en röd "knapp" som återfjädrade när man tryckte på den.. Inget märkbart hände.. (Ingen på Volvo hade heller någonsin hört talas om denna röda knapp) Jag lyckades få bort själva uttaget med en tång(det satt inte hårt).. Sedan kunde jag skruva bort den röda "knappen".. Aux uttaget är där, men funkar inte.. Nån som vet vad detta kan vara? -har jag tagit bort funktionen "katapultstol"? :D
2. Bluetooth finns och funkar kanon för handsfree samtal, men det går inte att spela media via den.. Jag antar att detta är för att det är high performance sound.. Kan man uppgradera mjukvaran i mediaenheten så att den blir premium sound? -eller gör detta ingen skillnad för att spela media via bluetooth?

Ser tacksamt fram emot svar :)
(Har sökt bland tidigare inlägg men ej funnit någon liknande diskussion)

Mvh /Jocke
Ang 2: Nej, den funktionen kom tyvärr till sensus-systemet kring... MY12? Och nä, du kan inte installera PS-mjukvara. Högtalarna kan du däremot installera men de kostar kring 900 kr/st och uppåt från skroten. Cirka 2100 kr/st nya.
Korrekt, min 2012:a som har High Performance Multimedia infotainmentanläggning kan spela musik från mobiltelefonen. Inte för att jag gör det, men det går.

Knappen måste väl vara nåt som någon har micklat dit på egen hand. Jag tror det är såna där robotar bakom grillen som avfyras, sådana som James Bond brukar ha.
Tack för visat engagemang och tack för info om min HPA-anläggning..

Så här ser knappen ut:Bild Bild

Känns inte som att den har fyllt någon funktion alls.. I regel ska väl AUX vara standard i dessa bilar.. Alltså inte något som är "AUX-ready" typ??
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhå[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]