Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Verdi
Jag ska hämta min på torsdag. Tror jag. Har inte hört från min säljare på flera veckor. :) I augusti har vi hyrt bil och meningen var att det skulle vara en liten småbil men Mabi hade ingen tillgänglig med automat så vi fick ta en Mercedes SLK istället. Har varit rätt nice med cabriolet nu i augusti när det varit kalasväder och därför har jag inte riktigt längtat efter XC70:n.
av mattish
springpojke skrev:får jag fråga varför man väljer till eluppvärmd vindruta när man har VOC ?
Man vill ju inte alltid använda värmaren. Vindrutevärmen är ju mkt snabbare än värmaren!
Dessutom bra mot imma.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Nimrod: Fin beställning!
Ville bara fråga om du har provkört någon bil med uppvärmd vindruta. Jag störde mig ganska mycket på trådarna vid ex motljus.
av mattish
W.A.P.E. skrev:Nimrod: Fin beställning!
Ville bara fråga om du har provkört någon bil med uppvärmd vindruta. Jag störde mig ganska mycket på trådarna vid ex motljus.
Faktiskt något att tänka på! Särskilt om man har glasögon/linser.
Samtidigt så vänjer man sig ganska fort hur man ska fokusera på rutan. Nu har jag bara kör Ford med vindrutevärme i olika årsmodeller från -80talet fram till 2005. Där är det inga problem att köra med så länge man inte fokuserar på trådarna.
av mattish
Faktiskt något att tänka på! Särskilt om man har glasögon/linser. Tillvänjningen tar lite längre tid än en provkörning!
Samtidigt så vänjer man sig ganska fort hur man ska fokusera på rutan. Nu har jag bara kör Ford med vindrutevärme i olika årsmodeller från -80talet fram till 2005. Där är det inga problem att köra med så länge man inte fokuserar på trådarna.
av Nimrod23
Tack!

Jag har inte provkört en xc70 med uppvärmd vindruta men min nuvarande Ford Mondeo årsmodell 2012 har det, och jag har inte störts av det nämnvärt. Om man fokuserar så kan man se trådarna men det stör inte mig som sagt.
av springpojke
Daniel73 skrev:
trst skrev:
gavletommy skrev:Dock det jag lurar på hur det är med modulen för DAB+. Kan den installeras i efterhand dvs att alla nya Volvo bilar har den optionen? Kanske blir en bilsemester i Norge framöver och en fungerade radio kan vara trevligt även på andra sidan gränsen.
Vet inte om DAB+ kan installerad efteråt. Men är det verkligen värt det tusenlapparna? Kan du inte sätta i ett simkort och köra tunein radio över internet istället. Då kan du köra norsk radio via den. Det har du även nytta av i Sverige då du kan spela tusentals radiokanaler från alla världens hörn. Själv har jag ett data-simkort från tele2 som var konstadsfritt med mitt abonemang. Det tänkte jag sätta i bilen när jag får den, om 3 månader...
Du kanske får räkna med lite roaming, men det kan inte bli mycket.
Se film: http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 512265e8f7
Nej, DAB kan inte monteras efteråt då bil utan DAB inte är förberedd för detta.
Det finns dom som efter mycket krångel lyckats montera själv med delvis egna lösningar.

Ska man köra mycket i Norge och vill lyssna på radio bör man köpa DAB från början.

DAB finns som tillbehör på hemsidan för eftermontering iaf, någon låda man monterar i bagagen sen ska vidas kopplas in, enligt monteringsanvisning
av Daniel73

DAB finns som tillbehör på hemsidan för eftermontering iaf, någon låda man monterar i bagagen sen ska vidas kopplas in, enligt monteringsanvisning

Det kräver att tillvalet DBA-förberedelse är beställt vid tillverkning.
Går inte att beställa för svenska marknaden...
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 116

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Hej, Säljer ett använt men fint nyckels[…]