Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av molleb
Hur svag ska en v70 vara? Dåligt bottendrag tycker ja, måste gasa mycket när man ska köra iväg. Hade en 945 -96 innan mycket bättre bottendrag på den.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Såg att du hade felkod med kolla i min tråd längre ner p1672 motorlampa lyser där har jag fått nåra länkar av grabbarna som kan va nå för dig.
Och öht! vilken motor du har är som sagt rätt viktigt säger de som vet kolla upp det.
Användarvisningsbild
av taxi
Hade det varit nån tidigare årsmodell, 97-98, så hade jag hållit med: Dom har dåligt bottendrag, max vridmoment vid 5400 varv och max hk vid 6200 (jag förbehåller mig rätten att minnas fel). Dom är gjorda så, och det som gör glt från 99-00 bättre är nog VVT, och kanske inte fullt så vassa kammar, så din bil borde vara riktigt trevlig att köra tycker jag, du har samma motor som jag har.
Mycket spekulation här från mig nu, ni får ha överseende med det och rätta där det behövs.
Utan turbo blir det ingen räserbil, helt enkelt.
av PTV
Allt är ju relativt utifrån betraktaren men tanten hade en period en S70 med 144 hk och den gjorde närmare 200 km/h och gick man ner till treans växel vid omkörningar så puttade den på nog så bra för att komma om utan problem.
av molleb
Jäkla bil går bara sämre och sämre, nu håller den på att stanna när man gasat till. men inga felkoder hade 1671 men radera den för att se om den kom tillbaka.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Gas spjället kanske? min var likadan ren görning av spjället rädda bilen den gången.
Kolla felkoder igen om nått är knas. Min var slöare än vanligt när jag hade kod på vvt ventilen ecm 640 a kamaxelreglering mekaniskt fel hette den koden på alla datorer utom EN står i min tråd. Har du haft eller har nåra bekymmer lampor som lyser?.
Jag hade varken kod eller lampa innan rengörning gasspjäll och bilen gick som en påse skit var skit slö då med o farthållaren ville inte som den skall.

Ang botten drag så tycker jag att alla de här b5244s 170 hk 99-00 är tvärdöda i botten högsta vrid en #host# öht löjlig liten siffra runt 5k
o de där 170 hästen har man runt 6k varvar den det på fyran femman växel nej tror inte det.
Detta är bara vad jag tycker subjektiv fråga.
av molleb
Får rengöra gas spjället, nej inga lampor som lyser. Får ut ock köra en sväng och se om det blir några felkoder igen.

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]