Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jowinthe
Hei alle,

Et av sidepanelene på nedre del av døren på min XC70 MY10 har løsnet i forkant. Panelet er festet med tape i overkant og med 5 stk klips/plugger i nedre kant.

Jeg har fjernet panelet fra døren, og nå lurer jeg på om noen vet hvilken dobbelsidig tape som kan brukes for å montere tilbake. Volvo selger ikke kun tape, men bare hele panelet til kr.1300NOK!

Tapen som sitter på er av en skum-type, grå av farge, og meget seig...den strekker seg så mye som 1-2 cm før den revner/løsner.

Noen tips??
av jowinthe
AWWD skrev:Har med gott resultat använt Stokvis "List- och monteringstejp". Finns bla på Mekonomen.

/awwd
Takk AWWD, jeg skal forsøke å få tak i den. Hvordan gikk du frem for å rengjøre flatene før du satt dem sammen? Er det nok å vaske med rødsprit?

Forøvrig fikk jeg bla litt i Volvos "kjemikatalog" hos forhandleren, og jeg mistenker at det er en Tesa 62855 dobbelsidig tape som brukes originalt. Noen som kan bekrefte dette?
http://www.tesa.se/industry/fordons_ind ... t_mounting

Den viser seg iallefall å være svært vanskelig å få kjøpt i norge. Den norske Tesa importøren kunne ikke skaffe den :shock:
Användarvisningsbild
av AWWD
jowinthe skrev:Takk AWWD, jeg skal forsøke å få tak i den. Hvordan gikk du frem for å rengjøre flatene før du satt dem sammen? Er det nok å vaske med rødsprit?
Inget märkvärdigt, tror jag använde bromsrengöring, typ Bräkleen. Lämnar inga rester.

/awwd
av Gabriel
Volvo har montringstejp i sitt sortiment, jag har själv köpt å Bilia när jag monterade lackade lister på en tidigare V70N.
10m, 12mm bred, art.nr: 1161449
Den är inte speciellt dyr heller.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
jowinthe skrev: Jeg har fjernet panelet fra døren, og nå lurer jeg på om noen vet hvilken dobbelsidig tape som kan brukes for å montere tilbake. Volvo selger ikke kun tape, men bare hele panelet til kr.1300NOK!
snabbis skrev:Jag bytte alla skärmbreddare, och samtliga lister på dörrar. 260kr/st för skärmbreddarna, och dörrlisterna 400 drygt st.
Vilken prisskillnad 1300 vs 400 kr, eller är priset för alla 4 i paket.
av jowinthe
VolvoB20 skrev:
jowinthe skrev: Jeg har fjernet panelet fra døren, og nå lurer jeg på om noen vet hvilken dobbelsidig tape som kan brukes for å montere tilbake. Volvo selger ikke kun tape, men bare hele panelet til kr.1300NOK!
snabbis skrev:Jag bytte alla skärmbreddare, och samtliga lister på dörrar. 260kr/st för skärmbreddarna, och dörrlisterna 400 drygt st.
Vilken prisskillnad 1300 vs 400 kr, eller är priset för alla 4 i paket.
Nei, kun den ene bakdøren!
av jowinthe
Gabriel skrev:Volvo har montringstejp i sitt sortiment, jag har själv köpt å Bilia när jag monterade lackade lister på en tidigare V70N.
Min Volvofohandler har kontaktet meg med tilbud på tape. 1 rull 9 mm x 20 meter, Volvo part.nr. 31299108, pris 838,-NOK. Jeg synes det var dyrt!!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
jowinthe skrev:
Gabriel skrev:Volvo har montringstejp i sitt sortiment, jag har själv köpt å Bilia när jag monterade lackade lister på en tidigare V70N.
Min Volvofohandler har kontaktet meg med tilbud på tape. 1 rull 9 mm x 20 meter, Volvo part.nr. 31299108, pris 838,-NOK. Jeg synes det var dyrt!!
Jag har använt denna för 39 kr från Biltema, jag har satt fast allt från sidopaneler till nummerplåten, det har suttit stenhårt fast och inget har lossnat trots det har suttit länge nu. Nummerplåten har suttit fast i 17 år nu med en sådan här tapebit bakom. Jag vill nämligen inte ha varken skruvhål eller monteringsram på skylten.

Bild
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhå[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]