Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
StefanN skrev:Ett par trevliga objekt dök upp idag.
Fula fälgar och aningen högt pris.
http://www.blocket.se/helsingborg/Volvo ... 8.htm?aw=1

Finare fälgar och ganska ok pris.
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... 4.htm?aw=1
Jag hade tittat vidare på den här:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... 4.htm?aw=1

Trevligare och med Four-C samt den uppdaterade motorn, PS m.m.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av MartinS
Den svarta ser ju riktigt trevlig ut...
Användarvisningsbild
av the_dolph
Är sugen på den svarta i sthlms området. Den med nya motorn. Får se om priset går att förhandla.
Bor i östersund så det blir flyg/tåg vid ev affär.
Mvh Lars
Användarvisningsbild
av Its1more
Den verkar, enligt vad jag kan se på bilderna, även ha nyckellöst låssystem (PCC) samt parkeringssensorer fram (ej standard).

Om färgen och milen är OK för dig så tycker jag detta är ett av de bättre exemplar som funnits på Blocket senaste tiden (under förutsättning att den är välskött). Du får en fin motor med sportläge, Haldex Gen 4 (snabbare än nya Gen 5), Four-C (helt suveränt) samt Premium Sound. Om du sedan lägger på Polestaroptimering skrattar man hela tiden:-)!

Håll oss underrättade om utfallet!

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Its1more
MartinS skrev:
the_dolph skrev:Jag letar efter en 08a som gått mellan 8-12000 mil. Någon större service? Kör en xc70 2.5t aut 210 hk nu. Kommer jag märka någon större skillnad? Tycker även den är rätt pigg med aut lådan.
Du kommer märka stor skillnad JA. Med polestar så kommer det va STOR skillnad (100hk mer än idag).

T6 är snäll mot servicekontot, var 12kmil är det tändstift. Vid 24kmil skall aggregatremmen bytas, det är en lite större grej, annars är det rätt lungt.
Min nuvarande XC70II T6 AWD MY13 har billigare serviceavtal jämfört med min förra bil, en V70 D3 aut MY11 med samma miltal på samma verkstad.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Its1more
the_dolph skrev:Är det något speciellt jag ska kolla efter? Miltal eller utrustningsmässigt. Hur reagerar automatlådan med trimmet?
Om du håller dig till Polestar (otroligt dumt att inte göra det) så kommer lådan kännas mycket mer behaglig (tycker jag). Hela moment- och hästkraftkurvan är ju justerad samt att gasresponsen är mycket bättre med P:s optimering. Kolla att bilen är servad som den ska, men inte bara genom stämplarna. Om den alltid är servad hos aukt Volvoverkstad så kan du ringa vilken Bilia som helst och kolla alla servicear. Om du håller dig till MY11 och framåt är det nog ganska lugnt med överraskningar. Det är väl de tidigare årsmodellerna som har haft chassiproblem. Kolla att bromsvätskan är bytt (rekommenderas av Volvo vart annat år) samt att det har gjorts en fyrhjulsinställning vid något tillfälle. Naturligtvis ska ju den senaste besiktningen vara utan anmärkning.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av the_dolph
Ska ner nästa helg med flyget, får se hur det går. Med lite tur får man köra volvo hem :)
Användarvisningsbild
av Its1more
the_dolph skrev:Ska ner nästa helg med flyget, får se hur det går. Med lite tur får man köra volvo hem :)
Har du pratat m säljaren?
Användarvisningsbild
av the_dolph
Japp, vi har pratat och jag har ställt massor av frågor om bilen.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 24

Har paff för hela kylaren på våra[…]

Absolut så kan bilen själv bromsa laddn[…]

Elpriset

Såna här verkar ju för bra fö[…]

Transmissionsolja till M66