Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hanzon
Bilen är snygg. Skulle jag välja skärmbreddare skulle jag välja alternativet lackade i bilens färg "Urban Luxury Running"
Användarvisningsbild
av MartinS
na96gen skrev:Jag är kluven, ser rätt OK ut till vissa lacker men inte till andra. Hur var finishen? Såg det naturligt ut eller påklistrat?
XC90 kräver stoora hjul, annars ser den verkligen inte bra ut..
Hjulen är ju absolut det som drar ner helhetinstrycket. Omkretsen på hjulen (oavsett fälgstorlek) är alldeles för liten tycker jag, det ser pluttigt ut.
av Amli
Håller absolut med om hjulstorleken. Jag tycker bara den ser bra ut med 21". Men det blir mycket bättre när man sänker ner den om man har luftfjädring. Annars blir det mycket höghus och det ser ut som den ska välta. Gamla Q7 lider av exakt samma sak.

Så klart i allra högsta grad en smaksak ;-//
av perhall
EjS skrev:Så blä är ett subjektivt utlåtande?
Det är väl inget i denna tråd som inte är ett subjektivt utlåtande utom möjligen att bilen på bilden har plast utöver standardkonfiguration?
Användarvisningsbild
av Gurra82
Xc90 utan plastpaketet ser inte ut att vara färdigbyggd. Hoppas några väljer detta paket. Alla kan ju inte åka gubbfärgen Luminous sand Metallic
av MTH
Tycker inte Rugged Luxury är speciellt snyggt, feta plastdetaljer på bilen känns väldigt 2001. Då föredrar jag Urban Luxury med Side Scuff Plates och de snygga kromade 21" fälgarna. Helst i Magic Blue eller Crystal White. Running boards är verkligen värdelöst, smutsar ner byxorna och hjälper inte till vid insteg heller utan man slår huvudet i taket.
Användarvisningsbild
av crumpets
Men det är ju coolt 8) Tycker rugged looken med running boards ser sjukt maffigt ut. Säkert enormt opraktiskt men vem bryr sig ;)

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]