Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
fjohan82 skrev:
Lillarapunzel skrev:Vet inte om det räknas hit men...
Jag har ett 940-vrak från 1997. Den har ingen AC, utan en lucka i taket i stället... :shock:
När man kollar på Blocket efter 940:er så verkar alla andra ha AC. Har faktiskt aldrig någonsin sett en enda annan (frånsett mitt vrak då) som haft en lucka i taket istället...
Vill minnas att det var skillnad på om man valde en S eller SE. Hade inte SE typ delskinn, alufälgar och ECC, medan S hade tyg och hjulsidor (samt AC som tillval)...?
Jag vet inte, har inte så bra koll på det där... :roll:
Vet bara att min är en 97:a, 2.3 SE, sedan med 135 hk. Den har då en lucka i taket, någon otroligt ful tygklädsel och definitivt inga aluminiumfälgar.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lillarapunzel skrev:Vet inte om det räknas hit men...
Jag har ett 940-vrak från 1997. Den har ingen AC, utan en lucka i taket i stället... :shock:
När man kollar på Blocket efter 940:er så verkar alla andra ha AC. Har faktiskt aldrig någonsin sett en enda annan (frånsett mitt vrak då) som haft en lucka i taket istället...

Jag antar att du menar taklucka? Min 945GL -92 hade både ECC och taklucka :mrgreen: 855an (-95) hade också både ECC och taklucka. V70in har bara ECC dock :|
Användarvisningsbild
av crumpets
svergie2 skrev:
fjohan82 skrev:Visade denna även i XC90-delen av forumet, men den tål att visas här också: En XC90 av nya modellen med halogen...

http://suchen.mobile.de/neu/auto-insera ... d_21316769
Vad är det för fel på folk..? Bild
Ryssar och amerikaner hatar Xenon av nån anledning. Säkerligen en bil specad för dessa marknader ursprungligen.
EDIT: Eller ja alltså för jänkarna är det väl som turbo. Det är paniskt rädda för allt som kan innebära ökad servicekostnad, även på dyra bilar.
av Linqid
crumpets skrev:
svergie2 skrev:
fjohan82 skrev:Visade denna även i XC90-delen av forumet, men den tål att visas här också: En XC90 av nya modellen med halogen...

http://suchen.mobile.de/neu/auto-insera ... d_21316769
Vad är det för fel på folk..? Bild
Ryssar och amerikaner hatar Xenon av nån anledning. Säkerligen en bil specad för dessa marknader ursprungligen.
EDIT: Eller ja alltså för jänkarna är det väl som turbo. Det är paniskt rädda för allt som kan innebära ökad servicekostnad, även på dyra bilar.
Fast det där har ju ändrats med tiden. Det säljs inte många dyrare BMW/Audi/Merca och liknande i USA med halogen längre. Jag är där över ibland och jag tycker det är stor skillnad idag mot tidigare. Nya XC90 säljs visserligen med halogen i USA om man väljer Momentum, men det gör ju i princip ingen. USA har någon mellanvariant som heter Momentum Plus vilket inkluderar LED-ljusen.
Användarvisningsbild
av Funk
crumpets skrev:Haha trodde inte ens det gick att speca så :lol:
Jodå, det var ett tag det inte låg i något "vanligt" paket. Första året var det med i intropaketet och numera är det i BE, men däremellan var det ganska dyrt vill jag minnas..

/Thomas
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 100

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]