Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimrod23
Hej! Helt ny här i forumet och har nyss beställt en XC70 classic sport edition som beräknas vara leveransklar i mitten av oktober. Jag har lite funderingar om jag ska lägga till VOC och laminerade rutor till beställningen. Är det något man egentligen behöver? Jag förstår att man kan starta värmaren till bilen med VOC-appen men det kan man ju lägga in manuellt i bilen antar jag, så den funktionen skulle bara underlätta om man inte vet exakt när man behöver använda bilen när den behöver värmas upp innan. Finns det andra fördelar med VOC? Sedan till laminerade rutor. Förstår att det blir svårare att bryta sig in i bilen genom att krossa rutorna, men blir det någon märkbar skillnad när det gäller ljudnivån?
av Daniel73
Det blir stor skillnad med laminerade rutor, solklart val.

VOC har många fördelar
1. Starta och schemalägga värmaren på distans.
2. Körjournal automatiskt i app och på hemsidan, praktiskt att i efterhand se när man åkte, hur många mil man körde, när man kom fram och hur mycket bränsle som gick åt
3. Kontroll om bilen är låst samt om larmet löst ut
4. Info om var din bil är (osäker på om det kräven navigator men troligen går det ändå),
5, info om bränslämängd, mätarställning etc

Nackdelen är att efter dom första tre åren kostar det 1300kr/år att förnya och om man väljer att inte göra det så får man irriterande meddelanden varje gång man startar bilen om att abbonemanget gått ut,
av Daniel73
trst skrev:
gavletommy skrev:Dock det jag lurar på hur det är med modulen för DAB+. Kan den installeras i efterhand dvs att alla nya Volvo bilar har den optionen? Kanske blir en bilsemester i Norge framöver och en fungerade radio kan vara trevligt även på andra sidan gränsen.
Vet inte om DAB+ kan installerad efteråt. Men är det verkligen värt det tusenlapparna? Kan du inte sätta i ett simkort och köra tunein radio över internet istället. Då kan du köra norsk radio via den. Det har du även nytta av i Sverige då du kan spela tusentals radiokanaler från alla världens hörn. Själv har jag ett data-simkort från tele2 som var konstadsfritt med mitt abonemang. Det tänkte jag sätta i bilen när jag får den, om 3 månader...
Du kanske får räkna med lite roaming, men det kan inte bli mycket.
Se film: http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 512265e8f7
Nej, DAB kan inte monteras efteråt då bil utan DAB inte är förberedd för detta.
Det finns dom som efter mycket krångel lyckats montera själv med delvis egna lösningar.

Ska man köra mycket i Norge och vill lyssna på radio bör man köpa DAB från början.
av Nimrod23
Daniel73 skrev:Det blir stor skillnad med laminerade rutor, solklart val.

VOC har många fördelar
2. Körjournal automatiskt i app och på hemsidan, praktiskt att i efterhand se när man åkte, hur många mil man körde, när man kom fram och hur mycket bränsle som gick åt
4. Info om var din bil är (osäker på om det kräven navigator men troligen går det ändå),

Nackdelen är att efter dom första tre åren kostar det 1300kr/år att förnya och om man väljer att inte göra det så får man irriterande meddelanden varje gång man startar bilen om att abbonemanget gått ut,
Ok, då finns det en hel del saker som jag skulle ha användning av när det gäller VOC. Tack för infot. Laminerade sidorutor blir det oxå!
Användarvisningsbild
av svergie2
Daniel73 skrev:Det blir stor skillnad med laminerade rutor, solklart val.

VOC har många fördelar

Glöm inte att bilen automatiskt ringer SOS Alarm med din position om minst en krockkudde har löst ut och du är medvetslös.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Ändrade min beställning i förra veckan. (XC70 D4 AWD Classic automat)

Gick från Momentum till Summum. Valde Leda 18" alufälgar och Hazel brunt skinn.
Det märkliga är att från i Tisdags förra veckan så ser jag på minvolvo att ordern är ändrad till Leda fälgarna, men bilen står fortfarande som momentum med textil klädsel. Borde det inte uppdateras där relativt omgående om ordern är ändrad? Antar att jag får ringa säljaren på måndag, men kan känner mig samtidigt lite tjatig ...

Hur som, preliminär leverans är 4 oktober!
av Tobson01
Statsminister skrev:Ändrade min beställning i förra veckan. (XC70 D4 AWD Classic automat)

Gick från Momentum till Summum. Valde Leda 18" alufälgar och Hazel brunt skinn.
Det märkliga är att från i Tisdags förra veckan så ser jag på minvolvo att ordern är ändrad till Leda fälgarna, men bilen står fortfarande som momentum med textil klädsel. Borde det inte uppdateras där relativt omgående om ordern är ändrad? Antar att jag får ringa säljaren på måndag, men kan känner mig samtidigt lite tjatig ...

Hur som, preliminär leverans är 4 oktober!
När jag gjorde ändringar i min beställning från momenten till summan tog det också några dagar innan det syntes på min Volvo sidan. Så jag tippar på att det är en viss fördröjning.
av Goblin
Tycker att det är dåligt att säljaren inte kan ge ett mer exakt datum än V36-37 som levaransdatum. Vid det här laget borde Volvon redan vara på väg till säljaren... Saknar den tyska precisionen som jag upplevt vid min beställning av Passaten, de kunde minst en månad innan ge exakt leveransdatum och klockslag... MinVolvo funkar inte heller trots att ordertrycket verkar ha avtagit avsevärt med tanke på att de verkar ha ca 1,5månad leveranstid nu när jag tittar på vad vissa har rapporterat här.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 116

Prova googla volvo 9474082. Verkar finnas i lager […]

Bensinpump till B27A 1978?

Nu kan jag inte speciellt mycket om just denna mot[…]

Personligen skulle jag ha bytt låsmekanismen[…]

Ser bar ut men dom är i vägen när d[…]