Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Eeeh å fan det här jag inte tänkt på men det är ju bara o lyssna..
Det är lite synd att sidorutorna inte stängs när man larmar på. Gör inte det på min iaf.
Men visst skulle inte vara bra alls om hunden nu skulle vara kvar i bilen då.
Blir ju tokvarmt i bilen direkt så här års men är hunden kvar behöver man inte larma på.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Detta är varför jag tar mig för pannan när jag ser alla idioter som lämnar barn och hundar i bilen och låser. Rörelsesensorn triggar larmet, och dörrar är låsta från båda sidor. Om det händer något så måste rutorna krossas och barn och hundar dras ut genom rutorna, och det kan ju aldrig vara roligt?
Jo det finns spånskallar som inte fattar sånt de skulle fan inte ha barn eller hund :shock: . På pekade för en snubbe att han inte skulle lämna hund i detta fallet
i bilen med stängda rutor fick då skäll o han sade att det skulle jag fan skita i :shock: . Han fick då ett val antingen parkerar du i skuggan med rutor nere
eller jag bryter upp bilen o tar ut hunden och ringer snuten sedan det löste sig :D.
Såg senare till att den här snubben vart av med hunden o den fick ett bra hem istället för o bo hos en pundarjävel :D .
Severin skrev:
gubbstrutt skrev:sen om du låser upp och inte öppnar någon dörr så låser den sig själv igen eft nån minut.
är så på min s70 har fjärrlås/lås dosa eller vad det heter vet inte om du har det.
Stämmer men om jag inte minns fel så går inte bll in då
Bll går inte in igen efter att man låst upp bilen om den låser sig själv efter en minut, står i instruktionsboken.
Det måste vara någon funktion 99-, eller med larmet. För min låser sig inte automatiskt igen, och jag har ju en -97a och inget orginal larm :P
Jag har som vana att alltid låsa upp bilen, slänga nycklarna på hyllan, och sen gå och plocka fram allt jag behöver vid mek. Det kan ta allt ifrån 1 till 10min, och den har aldrig låst sig själv... :roll:
Severin skrev:
gubbstrutt skrev:sen om du låser upp och inte öppnar någon dörr så låser den sig själv igen eft nån minut.
är så på min s70 har fjärrlås/lås dosa eller vad det heter vet inte om du har det.
Stämmer men om jag inte minns fel så går inte bll in då
Nej bll går inte in då kolla nyss och så öht står det ju i instruktionsboken som sagts.
Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]