Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
#998099
Är fortfarande inne på att LMM:s anslutning är annorlunda därav inte de tidigare Turbo locken passar på en 99-00

850 Turbo
Bild

V70-99 turbo
Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#998105
Hmm, jag får inte ihop det... Försökte kika i VIDA, men locket dom påstår ska sitta på B5204T3/B5234T3 stämmer inte alls överrens med mitt lock... Ser mer ut som locket dom visar hör hemma på en sugis, då lmm-anslutningen är riktad mot insuget istället för bakåt mot turbon...
Locket dom visar till 99-00 ser dock tämligen exakt likadant ut som det jag samt 855an har/hade, med den skillnaden att 99-00 har LMMen riktad frammåt istället för bakåt.

Vad jag kan avgöra på bild iaf är att det ser ut som anslutningarna är domsamma, bara det att 99-00 är vinklat/vridet sisådär 90grader. Och isf är det ju bara att lossa på klämman som sitter mellan LMM och insugsröret och vrida LMM-huset.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#998232
White skrev:Skit när det börjar jävlas sådär! Svårt att felsöka med när felet inte är konstant. :???:
Japp det blir lite svårare har ingen felkodsläsare så då blir det ännu svårare. efter som att felet kommer så sporadiskt och så sällan så kanske det inte finns någon felkod.
Lucif3r skrev:Skitig eller sprucken krans skulle jag tro.
Man måste väl ut med drivaxeln för att se abs-kransen eller? Har totalt glömt bort hur det ser ut där bakom.
Nexus skrev:Är fortfarande inne på att LMM:s anslutning är annorlunda därav inte de tidigare Turbo locken passar på en 99-00

850 Turbo
Bild

V70-99 turbo
Bild
Ja det är frågan det borde väl inte vara så dyrt att köpa ett sådant lock på skroten och se ifall det passar får säkert lämna tillbaka det om det inte skulle passa.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#998260
Lucif3r skrev:Nej då, man ser hyffsat bra genom att bara ta av hjulet, ev bromsskiva/sköld också. Det syns väl bäst underifrån om jag minns rätt, och där bör man även komma åt att göra rent kransen.
Så bra det sitter inte någon bromsköld på min bil så då ska det inte vara något problem tycker jag :)
Användarvisningsbild
av Nexus
#998287
Lucif3r skrev:Hmm, jag får inte ihop det... Försökte kika i VIDA, men locket dom påstår ska sitta på B5204T3/B5234T3 stämmer inte alls överrens med mitt lock... Ser mer ut som locket dom visar hör hemma på en sugis, då lmm-anslutningen är riktad mot insuget istället för bakåt mot turbon...
Locket dom visar till 99-00 ser dock tämligen exakt likadant ut som det jag samt 855an har/hade, med den skillnaden att 99-00 har LMMen riktad frammåt istället för bakåt.

Vad jag kan avgöra på bild iaf är att det ser ut som anslutningarna är domsamma, bara det att 99-00 är vinklat/vridet sisådär 90grader. Och isf är det ju bara att lossa på klämman som sitter mellan LMM och insugsröret och vrida LMM-huset.
Lmm sitter skruvad i luftfilter locket så det är inte bara lossa och vrida...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#998346
Men går det inte att lossa på skruvarna och vrida lmm ett halvvarv eller passar den bara på ett sätt?
Användarvisningsbild
av Nexus
#998470
Då är ju frågan om lmm sitter skruvad på tidigare modeller. Jag må va blind men tycker det ser ut som det är annorlunda infästning på tidigare....
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 252

Bilen såld så då stänger vi

Tjena tjena! Nu är det något jäv[…]

Något sådant här, kanske? Dom d&a[…]