Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Mwi
#998219
Det kan finnas en enkel anledning till att du fick bra service på Bilia linnar som många missar, att du själv kanske var glad och trevlig när du kom in :D
Många missar den självklarheten, att som du själv bemöter andra blir du själv bemöt.
av Lövet
#998255
Den stora mängden kunder de har innebär att det kommer göras misstag ibland som det klagas på. Dessa är förstås mer benägna att berätta om det.

Att det bara skulle vara rosor på märkesverkstaden och de missnöjda bara inte vill betala tror jag ingenting på. Är själv exempel på kund där verkstaden verkligen har klantat till sig (Upplands Motor Sjöstan) och varit griniga och sura (Bilia Alvik). Har ingenting med fakturans storlek att göra.
av linnar
#998325
Mwi skrev:Det kan finnas en enkel anledning till att du fick bra service på Bilia linnar som många missar, att du själv kanske var glad och trevlig när du kom in :D
Många missar den självklarheten, att som du själv bemöter andra blir du själv bemöt.
Glad var jag inte men trevlig försöker jag alltid att vara. Jag tror de upplevde mig som bedjande, ledsen och trevlig. När de sade att de kanske inte hinner den dagen svarade jag att jag vet att de gör så gott de kan osv.
av linnar
#998338
White skrev:Jag brukar alltid köpa en kaka till fikat som tack för hjälpen, det brukar alltid uppskattas. :)
Ja, och åtminstone blir man bra bemött i fortsättningen.
Kamremsdrev vevaxel

Sant, då lär det inte få plats ng[…]

Ökad komfort med 17”

Har sett väldigt många annonser med jus[…]

Front v70 stöldbegärligt

V70 från 2000 och framåt har varit h&a[…]

Skumt fel b230ft

Hur myckel laddade turbon INNAN byte av toppacknin[…]