- fre 21 aug 2015, 20:29
Hej. Har nyss fått ärva en -02 2.4 170hk S80 av far min.. Har även en V70 2.5T -04.
V70'n Har betydligt kortare och distiktare växellägen i spaken än S80. Beror det på några länkar eller bussningar i systemet som börjar ge sig eller är det en helt annan uppbyggnad av systemet mellan dom 2?
S80 har gått 24 000 mil och V70 22 000 mil så skillnaden är inte direkt markant... S80 har haft samma ägare sen den var ny.
Efter att ha kört S80'n och sätter sig i V70'n så är det riktigt stor skillnad.. korta bestämmda lägen.. inget glapp eller dyligt.. som det ska vara helt enkelt..
Om jag har kört V70'n och sätter mig i S80'n så är det som att växla en Volvo 140 från -68 med lång spak.. man slår nästan i panelen när man växlar..
Lite skämt men är stor skillnad.
Kan någon säga om det är stor skillnad mellan länksystmet på S80 vs V70.
Mvh Thomas
V70'n Har betydligt kortare och distiktare växellägen i spaken än S80. Beror det på några länkar eller bussningar i systemet som börjar ge sig eller är det en helt annan uppbyggnad av systemet mellan dom 2?
S80 har gått 24 000 mil och V70 22 000 mil så skillnaden är inte direkt markant... S80 har haft samma ägare sen den var ny.
Efter att ha kört S80'n och sätter sig i V70'n så är det riktigt stor skillnad.. korta bestämmda lägen.. inget glapp eller dyligt.. som det ska vara helt enkelt..
Om jag har kört V70'n och sätter mig i S80'n så är det som att växla en Volvo 140 från -68 med lång spak.. man slår nästan i panelen när man växlar..
Lite skämt men är stor skillnad.
Kan någon säga om det är stor skillnad mellan länksystmet på S80 vs V70.
Mvh Thomas
Åker Volvo, har alltid ägt Volvo, kommer ALLTID att äga en VOLVO.
Ju äldre man blir, desto mer upptäcker man hur lite man vet.
Intresserad av allt som går att koppla till en dator.
Återförsäljare av LEC-LJUS ljuskabel på metervara.
Ju äldre man blir, desto mer upptäcker man hur lite man vet.
Intresserad av allt som går att koppla till en dator.
Återförsäljare av LEC-LJUS ljuskabel på metervara.