Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av errim
Hej!
Volvo 850 GLT, -93
Panelen började ryka och inget fungerar längre. Jo fläkten går på fullfart t och AC-n kyler, så det blir för kallt och blåsigt. Plockade bort säkring 5 så att inte fläkten ska gå.

Den panelen som sitter i har nr 684 75 28 W313K.
Hittar paneler till -94 med nr 914 42 55. Hittar även andra nummer till nyare 850.

Min fråga: passar andra paneler eller måste det vara samma nummer?

Tacksam för svar!
Mvh
Bengt
Användarvisningsbild
av Lucif3r
hmmm.... Jag tycker att dom bör passa, iaf mellan 92-95. Möjligt att 96- har andra kablar/kontakter iom. OBDII-uttaget, men inget jag kan säga med bestämdhet...

Egentligen ska ECC-panelen sedan programmeras in till bilen, eller kalibreras är väl mer korrekt, så hastigheten och lite sånt stämmer överrens med varandra... Men i praktiken så brukar det fungera acceptabelt ändå.

Ett tips är ju dock att koppla ur ECC-panelen om du inte redan gjort det. En brunnen krets som fortfarande har ström kan ställa till större problem, och det är ju bra onödigt.
av errim
Klok synpunkt Lucif3r om att koppla bort den brända panelen så att inte ytterligare skada vållas.

Nu har jag bytt till en panel från en -94a. Allt funkar perfekt nu :D Verkar inte ens behöva göra någon kalibrering.

Ser att alla paneler till 850 har samma kontakter så kanske vilken som helst hade passat?

Ha de gött alla volvoiter
Bengt
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]