Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#997835
bjornw skrev:Nackdelen med skruv/clips på plåt utvändigt är att det är väldigt svårt att rostskydda hålen på ett bra sätt, framförallt så att det håller för av/påtagning tex vid skador och lackjobb. Det är vanliga orsaker till rost, titta tex på äldre A6 nedre dörrkanter som har clipsade lister.
Bra tejp tål nästan hur mycket avfettning som helst.
Ja, det är ju inte heller säkert att det var avfettning som fick den att delvis börja släppa. Kan ju vara hastjobb. Det jag inte fattar är, side cufsen som sitter på sidan, visst är väl dom ditnitade? Dom bör i alla fall inte vara fastsatta med tejp? :) Borde vara samma sak med diffusern? Någon som vet?
Användarvisningsbild
av bjornw
#997851
Ja den sitter med en blandning av tejp och nitar. Förklaringen jag fått är att borrhålen sitter på ett ställe som har tjockare rostskydd både in och utvändigt jämfört med lackad plåt så det funkar bra med nitar där.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /D3/Manual
av least
#997903
bjornw skrev:Ja den sitter med en blandning av tejp och nitar. Förklaringen jag fått är att borrhålen sitter på ett ställe som har tjockare rostskydd både in och utvändigt jämfört med lackad plåt så det funkar bra med nitar där.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /D3/Manual
Tittar på instruktionerna i länken och är det inte så att man bara borrar i plast i den detaljen på bilen?
Och om det stämmer, så är inte rost ett problem.
Användarvisningsbild
av Strebern
#998127
Är inte det mesta i plast vad gäller front och bak, bara någon balk som är av metall?
Tröskellådorna är väl original täckta med någon form av plast de med?
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]