Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ersj
Om man beställer en bil idag pratar vi MY16 och då är det 2 liters fyra (1,5 för automat) så alltså inte att förväxla med de äldre 1,6 (T2, T3, T4) MY13-MY15. Jag är för övrigt nöjd med min "gamla" MY15 T3 men tror att jag skulle vart ännu mer nöjd med den nya 2,0 VEA.
av NightlyVega
@ersj
joo,enligt säljaren var det en VEA jag provkörde. MYCKEt trevlig :)

@malmstroem

aa, det borde skilja en del. frågan är hur mycket :), kanske får stoppa någon som far runt i stan och testa deras ;)
av Malmstroem
Jag hade 320 Nm i min gamla V70N 2,5T, men eftersom den höll uppe momentet längre var toppeffekten 210 hk. Den var rätt skoj. Jag kan tänka mig att 320 Nm är ännu roligare i en V40.

Det var lite tråkigt att byta till en XC70 D5 som var långsammare även om den har 215 hk. Effekt är alltid roligt, men det är uppe till diskussion om det är värt det högre priset. Det kan bara den som betalar bestämma. :wink:
Användarvisningsbild
av ErikV40
Jag har inte privatleasning, men väldigt liknande.

När jag köpte min V40 D2 Momentum Automat (med diverse tillval) så fanns erbjudande om gratis service och försäkring.
Jag fick gratis service upp till 7500mil och gratis försäkring under 3 år. Vinterhjul på alufälg fick jag med (11000:-), räknar med att lägga på nya däck 3e året.
Betalar ca 2900:-/månad. (Volvofinans billån all inclusive)
Betalde dock 20% på bilen.
Kör då ca 2500mil/år.
av NightlyVega
ErikV40 skrev:Jag har inte privatleasning, men väldigt liknande.

När jag köpte min V40 D2 Momentum Automat (med diverse tillval) så fanns erbjudande om gratis service och försäkring.
Jag fick gratis service upp till 7500mil och gratis försäkring under 3 år. Vinterhjul på alufälg fick jag med (11000:-), räknar med att lägga på nya däck 3e året.
Betalar ca 2900:-/månad. (Volvofinans billån all inclusive)
Betalde dock 20% på bilen.
Kör då ca 2500mil/år.

Jag hade inte tvekat att köpa bilen med det, om jag haft en kontantinsats :)

så de är anledningen för mig att kolla på privatleasing, + att försäkring är svindyrt för min del :)
Användarvisningsbild
av Volvotorsk
Ang månadskostnad ska man ha i bakhuvudet att det är upp till varje återförsäljare hur de sätter priset. Därför kan dealen variera lite för olika kunder på olika orter. Jag betalar en hundring mer än skrytpriset på webben, men jag fick en bra förklaring och accepterade.
Ang övermil framgår det i avtalet. För min del med Volvo D2 kostar varje övermil 8kr. Rätt överkomligt.
Slutligen gällande onormalt slitage. Jag tror inte man ska vara orolig om man sköter sin bil normalt och undviker fula dörruppslag och repor.
Personligen tycker jag det är superskönt att slippa äga sin bil. :)
av NightlyVega
lite ny info här.
Pratade med säljaren igår och nu ingår visst vinterhjul med :D
ska provköra en v60 med T3-motor så får jag ser hur den motorn känns :)
av McDonald
Leasar genom jobbet....
V40 CC T4 Momentum Polestar, BUSINESS EDITION PRO
Stylingpaket, dold dragkrok, vinterdäck på alufälg, sommardäck på 19 tum
Panoramtak, premiumsound, navigation mm mm
Fri körsträcka, fri trängselskatt, fri service reparationer, fri skatt/försäkring (ingen självrisk), fri biltvätt
Fri hyrbil om reparation tar mer än en dag
Fri slitage... jobbet betalar allt som behöver återställas... blev för 40 tusen på förra bilen
4.400 kr/mån... två-årsavtal, ingen insats
av Lövet
Fast företagsleasing/personalbil är ju något helt annat. Går inte att jämföra med privatleasing.
av McDonald
Lövet skrev:Fast företagsleasing/personalbil är ju något helt annat. Går inte att jämföra med privatleasing
Vet inte vad man ska kalla det
Det är ju ingen bil jag använder i jobbet/tjänst
Behöver jag en bil jobbet så lånar jag en i jobbets "garage"
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

@fjohan82 , Kommer du köra 30 000 mil med […]

Visa din semesterbil(d)

Är ute på tur med vagnen, just nu i Nor[…]