Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Det är väl inte ägarna i sig det handlar om, utan dom tre senaste besiktningsprotokollen.
En bil kan ju i teorin ha haft 10 olika ägare det senaste halvåret. Skulle man begränsa det till 3 så blir det inte mycket värt.
Användarvisningsbild
av lennarte
Så här står det
Transportstyrelsen får inte publicera så kallade personrelaterade uppgifter på Internet (enligt Personuppgiftslagen: 1998:204) om fordonet är registrerat på en privatperson. Du kan i dessa fall ta del av grundläggande fordonsdata, besiktningsuppgifter, skatteuppgifter och information av mer teknisk karaktär. Tänk på att informationen i tjänsten inte svarar på om fordonet inte får föras fram i trafik, till exempel på grund av utebliven besiktning eller obetald fordonsskatt. Under rubriken "Återbetalning vid avställning" gäller återbetalning endast om fordonsskatten är betald. Vill du ha fullständiga ägar- och fordonsuppgifter kan du få det via telefon eller fax. Information om hur du går tillväga hittar du i steg 2 i tjänsten.

Om ägaren är ett företag eller en organisation, en så kallad juridisk person, finns inga sådana hinder och du kan ta del av fler uppgifter i tjänsten.

det står även,
Fullständiga ägar- och fordonsuppgifter kan du få via våra servicetelefoner eller fax. Här kan du få information om:

vem som äger fordonet
vilka de föregående ägarna är (uppgift om de två senaste ägarna kan lämnas)
fordonskatten är betald
fordonet godkändes vid den senaste kontrollbesiktningen
leasing eller kreditköp

Mvh
Lennart
av Lövet
Man får bara namnen på de tre senaste ägarna via Vägverkets fax-tjänst. Lite oklart vad som gäller om man ringer dit.

Det finns dock system som enkelt kan ta ut alla ägare. I princip samtliga bilhandlare har det (Infotorg), det finns även andra.
Skulle vara roligt att se alla föregående ägare på min bil mestadels för att se vart bilen har gått. Det jag vet är att den köptes ny i Karlskoga och den har varit nere vid Halmstad trakten om jag minns rätt och nu går den i Karlstad rätt så nära sin hemstad :) Får kanske ta en tur till Karlskoga så att den får rulla där på gatorna igen som den gjorde när den var ny :mrgreen:
av Literary
Lövet skrev:Man får bara namnen på de tre senaste ägarna via Vägverkets fax-tjänst. Lite oklart vad som gäller om man ringer dit.

Det finns dock system som enkelt kan ta ut alla ägare. I princip samtliga bilhandlare har det (Infotorg), det finns även andra.
Ok. det var folk som hade fått ut 3 ägare från faxtjänsten, men efter mail/telefon fått ut ca 14 ägare och samtliga bes protokoll.

Är det denna sida: http://www.infotorg.se går den att använda som privatperson?

Lista gärna fler.
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & ti[…]

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&a[…]

Dimljus v70 97

Hemskt gärna.

Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]