Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wibbe1974
Jag valde AWD på min bl.a. för att få den 5-cyl motorn. Jag kommer från 4-cyl diesel och står inte ut med ljudet/karaktären. Hade gärna tagit den 8-stegade lådan dock.
Jag har aldrig haft AWD förut och behöver det inte nu heller men ville prova…

Med vänlig hälsning
S
Användarvisningsbild
av Rillee
Roligt att man kan tycka så olika. Har åkt lite med min far i hans v70 d4 awd i sommar. Den motorn låter ju hela tiden, tycker d4 vea i min bil går tystare och med mindre traktor känsla. Hans har kanske lite skönare ljud när man drar på.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Rillee skrev:Roligt att man kan tycka så olika. Har åkt lite med min far i hans v70 d4 awd i sommar. Den motorn låter ju hela tiden, tycker d4 vea i min bil går tystare och med mindre traktor känsla. Hans har kanske lite skönare ljud när man drar på.
Det verkar som Wibbe just vill ha den lite råa karaktären från 5:an.
Användarvisningsbild
av spaceuser
StringerBell skrev:
Rillee skrev:Roligt att man kan tycka så olika. Har åkt lite med min far i hans v70 d4 awd i sommar. Den motorn låter ju hela tiden, tycker d4 vea i min bil går tystare och med mindre traktor känsla. Hans har kanske lite skönare ljud när man drar på.
Det verkar som Wibbe just vill ha den lite råa karaktären från 5:an.
Precis vad jag också tycker om 5:an, plus att det är en mycket väl beprövad/förfinad konstruktion. VEA kan bli bra, men behöver lite tid/erfarenhet på sig. Tyvärr så har den inte samma sköna ljud. Jag vill också passa på och nämna att jag tycker inte alls att den 5-cyl motorn är störande. Kan beror på att MY!6 i sig är bra eller bättre isolerad än tidigare årgångar, eller att jag inte är lika känslig som andra :wink: Dessutom går den ju så himla stadigt på vägen. Inbillar mig det måste vara AWD som ger denna känsla.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar[…]