NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bättre sent än aldrig, men imorgon beställer jag hem skiten (ja, skiten, snudd på årets tråkigaste utgift). Men det jag inte blir klok på är de två olika måtten på in- och utlopp som finns. Vi har alltså 15,4/13.8 och 14,6/14,6. Detta beror då på chassinr förmodar jag?
Det jag inte hajar är hur man ska räkna. Se exemplet på denna bild, vilka siffror ska jag kolla på och jämföra mot mitt chassinr? Och är det de fem-sex sista i mitt chassinr eller nånstans i början?

Bild
grillchips skrev:Bättre sent än aldrig, men imorgon beställer jag hem skiten (ja, skiten, snudd på årets tråkigaste utgift). Men det jag inte blir klok på är de två olika måtten på in- och utlopp som finns. Vi har alltså 15,4/13.8 och 14,6/14,6. Detta beror då på chassinr förmodar jag?
Det jag inte hajar är hur man ska räkna. Se exemplet på denna bild, vilka siffror ska jag kolla på och jämföra mot mitt chassinr? Och är det de fem-sex sista i mitt chassinr eller nånstans i början?

Bild
Ja du är nästan rätt i det nummer som du har bla i vindrutans nedre vänstra kant är det så kallade VIN (Vehicle Identification Number) och i denna nummer och bostavsserie är det dom sista SEX siffrorna som är chassinummret på din bil. Övriga siffror och bokstäver innehåller koder för Fabrik årsmodell,växelåda mm mm
:D :D
Aaah, jag misstänkte något sådant men var högst osäker. Lite drygt att beställa fel från Tyskland. :D
Så, mitt chassinr (sex sista) börjar på 40, då är det alltså nr 2 av dessa två som är korrekt?

postade fel här ska det vara. Vad jag vet s&[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Man får gratulera. 1. Varför byta en ru[…]

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge […]

Spolning av automatlåda

5400:- tog Niemi bil i luleå för spolni[…]