Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raccoon85
Halloj!

Helt ny ägare av en Volvo och Volvo har alltid stått mig nära hjärtat och alltid funnits i familj o släkt så det va ett enkelt och självklart val :)

Har nu köpt en S60 -13 och har tidigare sett att nyare modeller (-14) har en digital hastighetsmätare.

Om man skulle köpa en sån hastighetsmätare lös från skrot eller liknande, skulle den fungera i min modell -13. Eller är den inte kompatibel eller vad jag nu ska säga :P?

Och hur fungerar det med bilens garanti om man pillar me sånt? Ska man vänta med att pilla tills garantin gått ut eller spelar det mindre roll?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av crumpets
Generellt sett bör du nog ej göra en sån manöver under garantitiden. Att rota i elsystemet är just en sån grej som kommer sabba garantin.
Men just det här projektet blir nog riktigt svårt. Har ej sett ett sånt bygge på nätet tidigare så det blir nog riktigt mustigt.
av Kluster
Söker du via Tillbehörs-sidan på Volvo finns det bara angivet att Adaptiv Digital Display/Kombiinstrumentet finns tillgängligt fr o m MY2014. Även om du hade haft rätt årsmodell krävs mjukvaran via VIDA och den lär ju inte direkt vara gratis i samband med en sådan installation...

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar[…]