least skrev:Strebern skrev:De är klistrade
Och ja, jag vet, det är fruktansvärt epa
, men volvo tjänar mer pengar på så vis.
Andra bilmärken gör likadant.
Epa på vilket sätt, alla tejper är inte likadana som skrivbordstejpen på ditt bord.
Vore det bättre att borra hål i plast och plåt menar du?
Du vet väl att man använder lim i bilar och till och med i flygplan för att fästa komposit och plåtar...
En bil ska vara ihopskruvad ordentligt så det inte blir glipor eller skrammel. Punkt.
Att klistra på en kjol ger omöjligt samma passform som att skruva fast den, nu är dock kjolarna på min bil fullt godkända i passformen, men har sett andra bilmärken där det blir nästa uppemot cm-stora skillnader i passformen (även på "djupet", inte bara snett monterat i sidled).
Kommer ihåg på 90-talet när jag hade audi, den hade inredning skruvad med riktig bult och nitade muttrar, var så härligt när man byggde stereo i den, för man visste att allt skulle komma tillbaka helt, rätt och skrammelfritt.
Sen när man hade 850, så var det mesta plastclipsat, så det var då man lärde sig att saker ska vara skruvade.
Sen att limma ett flygplan, jättebra, för jag har svårt att tro att man klistrar ihop ett flygplan med 3M-tejp..