Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Så var säljaren tillbaka, och bilen ska in till Volvo i mitten på augusti. De hade lyssnat på en likadan T5, och givetvis lät den inte likadant...:)
Användarvisningsbild
av Strebern
Hörde inget särskilt på klippet du lade upp. Jag har en T6 VEA, och det är lite tuffande och tickande på den med på tomgång, men det ska väl vara så nu för tiden på bensinare, de låter lite hårdare än förr, lite som en tystare diesel
av ansjo
Min har ett säreget floffande ljud som låter som en dålig membranpump. Som sagt så ska den inte låta så, utan ska in till verkstad nästa fredag :)
Användarvisningsbild
av LazerHawke
ansjo skrev:Min har ett säreget floffande ljud som låter som en dålig membranpump. Som sagt så ska den inte låta så, utan ska in till verkstad nästa fredag :)
berätta då vad dom bytt
av ansjo
LazerHawke skrev:
ansjo skrev:Min har ett säreget floffande ljud som låter som en dålig membranpump. Som sagt så ska den inte låta så, utan ska in till verkstad nästa fredag :)
berätta då vad dom bytt
Givetvis :-)-)
av ansjo
Kan nu meddela att felet är åtgärdat. En slang som hängde lös som var till återföringssystemet för oförbränt bränsle var felet, något som jag kanske tycker de borde ha kunnat upptäcka eller sett lite tidigare.
Även förarstolen smordes upp då den knirkar ibland, samt uppdatering på mjukvaran i bilen gjordes (något åtgärdspaket).

Troligtvis gått varmt i kontaktstycket till […]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för a[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Kommer låta som en moped med trasig ljudd&au[…]

Liten statusuppdatering! Vi har nu testat/bytt f&[…]