Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JensAxel
Bifogar en bild på klädsel Blond efter användning i två år. På sitsen kan man se att den är lite mörkare. Jag uppfattar inte den som så känslig. Tycker att bilden speglar färgen rätt bra, den är inte så vit som på Volvos sida utan mer ljust beige. Snygg tycker jag, särskilt tillsammans med Rich Java.
Bilagor
image.jpg
image.jpg (1.92 MiB) Visad 272 gånger
av titanum
Aman skrev:Hej
Skulle välja till det enkla klimatpaketet utan VOC då rattvärme samt värme i sätena bak är helt underbart när temperaturen kryper neråt. Passagerare som suttit i baksätet har uppskattat denna utrustning allra mest, och det bästa med bilen, och är något som verkligen gillas av alla. Oslagbart. Rattvärme skulle jag definitivt inte vilja vara utan.
Yes hade tänkt det men nu ser jag på Bygg Din Volvo att man tagit bort rattvärmen - den motiverade ju annars paketet. Suck!
Vet inte hur ofta jag har nytta av det andra. Går att röja garaget och ha bilen där vintertid...
av titanum
JensAxel, tack för bilden. Snygg färgkombination!

Har dock nu bestämt mig gällande färg och det kommer att gå i mörkt, svart bil, svarta rutor och mörka skinnet ihop med svart tak. Den så kallade SÄPO-versionen :wink:
Användarvisningsbild
av spaceuser
titanum skrev:JensAxel, tack för bilden. Snygg färgkombination!

Har dock nu bestämt mig gällande färg och det kommer att gå i mörkt, svart bil, svarta rutor och mörka skinnet ihop med svart tak. Den så kallade SÄPO-versionen :wink:
Jag hade till för en och en halv vecka sedan en snygg röd V40 D4 R-Design MY13. Inredningen var svart, svarta rutor, mörka skinnet och således även taket. Snyggt, javisst, men så jäkla opraktiskt. Det var hopplöst att se något i bilen med för den modellen ynka LED-belysningen. Tappade jag något på golvet där bak eller mellan sätena, fick jag hämta stora ficklampan. Så för att du inte ska ångra dig... tänk gärna ett varv till :mrgreen:

Därför blev nuvarande nyss köpta XC60 D4 AWD MY16, i mörkgrått skinn och ljusgrått tak inkl stolpar. Snyggt och lite mer praktiskt tycker i alla fall jag!
av s6025t
Aman skrev:Hej
Skulle välja till det enkla klimatpaketet utan VOC då rattvärme samt värme i sätena bak är helt underbart när temperaturen kryper neråt. Passagerare som suttit i baksätet har uppskattat denna utrustning allra mest, och det bästa med bilen, och är något som verkligen gillas av alla. Oslagbart. Rattvärme skulle jag definitivt inte vilja vara utan.
Rattvärmen verkar ha utgått i klimatpaketen o är ersatt av eluppvärmda spolarmunstycken om man kollar i bygg din bil rattvärmen finns som separat tillval numera för 1900kr
av titanum
Tack för all input. Jag kom till skott och har lagt en beställning nu på:

XC60 D4 (VEA) Ocean Race automat
- Business Edition Pro
- Driver Support
- Klimatpaket VOC
- Backkamera
.. och lite annat smått och gott.

Efter mycket funderande så bestämde jag till slut för Onyx metallic, mörkt läder, mörkt innertak och tonade rutor.

Var du på Sweden Rock? Tyckte det såg […]

Ja allt i bilen är ju 12V så de ska ju […]

Restaurering av ratt

Köpte den med 9000 mil på mätaren […]

Hej! Bilen, en laddhybrid, närmar sig kamrems[…]