Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Kollade på en guide här på forumet hur man monterar extra ciguttag i mittkonsolen på tidigare modeller, där någon även gjort några fina bilder. När jag öppnar upp på min bil, en XC70 MY14 så finns det dock inte dessa kablar. Jag sätter in en bild på hur det ser ut i min bil.
mittkonsol.jpg
mittkonsol.jpg (223.38 KiB) Visad 500 gånger
Är detta något som känns bekant för någon som har gjort det. Jag tror iof att de är de två grova kablarna jag skall splica upp, men lika bra att rådgöra med proffsen först...
Av nyfikenhet: var ska du montera uttaget?

Länk till guiden i fråga förresten? Jag antar det är någon av de två befintliga uttagen man lånar ström från och i sådana fall borde man väl kunna mäta sig till vilka sladdar som ger ström om man belastar uttaget med t.ex en laddare?
Schmoyoho skrev:Av nyfikenhet: var ska du montera uttaget?

Länk till guiden i fråga förresten? Jag antar det är någon av de två befintliga uttagen man lånar ström från och i sådana fall borde man väl kunna mäta sig till vilka sladdar som ger ström om man belastar uttaget med t.ex en laddare?
Här är länken:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&start=20

Jo, jag försökte mäta i kontakten som syns, men fick inte ner pinnarna så långt att jag kunde mäta. Får försöka öppna skarvstycket, konstig kontakt bara... Skulle iof kunna mäta med en strömtång också...
Skall lägga uttaget under mittkonsolen tänkte jag.

Visst brode det vara både en plus och en minus som i länken ovan, inte bara en plus?

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]