...

Moderator: Moderatorer

:) Funderat länge på att göra ett intro med drönaren.. Hade dock tänkt försöka mig på en flygning snett över bilen i fart.. Men har inte fått till det.. Måste ha med mig nån förare och hitta en öde vägsträcka..
grillchips skrev:Du har väl åtminstone ett barn som torde närma sig lämplig ålder för flygfordon? ;)
Nu är jag inte riktigt med.. Vad för slags flygfordon? Ska jag koppla på 4-åringen under drönaren? Tror det blir lite väl tungt.. Bild
Hahaha.. Är lite osäker på om jag vill lämna över kontrollen än.. Maskinen kostar ändå 11k.
Jag krashade den förresten i en tjärn i sommras! Ett batteri hade packat... Vilket märktes när den gick från 97% till nödlandningsvolt på 1:10 min.. Hann inte få in den till stranden utan det sa plums.. Så sjönk den.. Ca 4-5m ut och på 3m djup.. Jag fick bada med kalsonger... I ca 15 gradigt vatten.

Det sjuka är att efter att jag låtit den torka i 4 dygn och teststartar den så fungerar allt som vanligt.. Både kamera, motorer, wifiöverföring, kretskort och övrig elektronik! Trodde jag skulle få byta massor av delar!
Tjärnen hade helt klart och rent vatten.. Tror jag kan ha klarat mig p.g.a. det! :)
joel80 skrev:Hahaha.. Är lite osäker på om jag vill lämna över kontrollen än..
Det sjuka är att efter att jag låtit den torka i 4 dygn och teststartar den så fungerar allt som vanligt.. Både kamera, motorer, wifiöverföring, kretskort och övrig elektronik! Trodde jag skulle få byta massor av delar!
Tjärnen hade helt klart och rent vatten.. Tror jag kan ha klarat mig p.g.a. det! :)
Rent (söt-) vatten är inte farligt, jag brukar köra mycket elektronik i diskmaskinen. Saltet i havsvatten är väldigt dåligt, pepsi är ingen höjdare heller...
Mja.. är elektroniken igång när den åker i plurret kan det väl rätt lätt bli kortslutningar och sånt.. Jag vet inte om drönaren helt dog innan den slog i vattnet eller om spännningen och strömstyrka inte var tillräckligt hög för att bränna krestas o sånt.
  • 1
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • 356

Det låter inte längre när man m&ou[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Partikelfilter, egr-ventil eller dieselspridare so[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag int[…]

Generator laddar ej batteriet