Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tackar tycker själv om när det är fräscht under huven och inte en öken av vägdamm.
Nej ögonlocken döljer inte något av ljus bilden kanske bara lite av helljuset högst upp men det är inget jag bryr mig om varför lysa rakt upp i luften :).
Användarvisningsbild
av Nexus
Fint under huven. Bara polera kåpan över spridarna och lacka övre motorfästet svart 8) .
Sen fattas ju kåpan över plus polen på batteriet :wink:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Trodde inte att det skulle vara något plastlock över pluspolen har aldrig sett något på en s70. Har börjat lite med kåpan över spridarna och det blev ganska snyggt.

Har en liten fundering på att byta ut luftfilter locket och sätta dit en som det står turbo på vet inte om det passar rakt av men det borde göra det iaf för det är ju samma filter vad jag vet. Det är väl 850 som har dom locken som det står turbo på?
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag har oxå varit inne på locket till luftboxen men vad jag vet så passar ej de då 850 har lite annan anslutning på slangar mm.
Locket i sig passar rakt på men sen ska man ju ha dit LMM
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hm, ska inte lova huvudet på det då jag inte kikat på mitt lock på flera år, men jag är 95% säker på att det även står "turbo" på V70(-97) T5. Kan kika senare om jag kommer ihåg(vilket är tveksamt :lol: ).

La heller inte märke till att 855an hade några andra anslutningar än V70in, mer än att magnetventilen satt och såg annorlunda ut.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Frågan är bara om det är samma dimension på lmm, har hört att 2,5t har större lmm än t5 vet inte om det stämmer (I)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det händer inte så mycket med min bil just nu har inte något speciellt planerat framöver häller mer än att jag ska byta främre lambdasond.

Dock så har ett litet fel börjat att dyka upp och det är att ABS en går i när jag bromsar lugnt och svänger vänster :( är bara någon liten enstaka gång och än så länge har inte ABS-lampan tänt sig. Förmodar att det är kransen, givaren eller ett hjulager som börjar att ge upp får se vad det är som ger upp när felet blir mera konstant.
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 252
Uppdatera mjukvaran

e-call är den lagstadgade automatiska tj&aum[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar