Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror detta är en generationsgrej å även en kulturell sak. Personligen hade jag uppskattat ett sådan brev som trådskaparen otroligt mycket. Kommunikation är a-o-å. Här är amerikanska företag så otroligt mycket bättre på detta med kommunikation å att nu åt. Vidare tror jag oxå det handlar om en företagskultur inom bilbranschen i ett större perspektiv. Sämre service än vad bilhandlare, serviceverkstad, etc etc ger sina kunder är så undermåligt att hade exempelvis samma dåliga service/kommunikation rått inom säg konsultfirmor, servicebranschen, hade de flesta gått i konkurs redan. Jag personligen hade inte tolererat total tystnad från exempelvis Apple om en första batch telefoner alla hade undermålig antenn å de bara gött tyst månad efter månad.

Å att vissa småfel förminskas skapar än mer irritation. Det är ju då man tänker, "här har jag lagt flera hundratusen kr på en produkt å de kan inte ens åtgärda detta eller åtminstone berätta för mig när detta skall lösas - det är ju bara ett lite fel. Vad är problemet!!"

Småfel efter småfel å ingen kommunikation leder till en otrolig frustration å bad will för ett företag.

Dagens generation unga är vana att och komma kräva mer å mer en personlig närhet till de företag de har att göra med. Man är ständig uppkopplad och man förväntar sig 24/7 kommunikation med de man har en relation med. Familjemedlem, de företag man köper bil ifrån eller om det är aftonbladets nätupplaga. Man måste synas å höras å framför allt lyssna å kommunicera med kunderna på ett helt annat sätt än man gör idag.

Tror dock detta som sagt är en generationsfråga och att vi inom en snar framtid (förhoppningsvis) får nya chefer på plats som ser värdet i att synas på rätt ställen å kunna detta med att nå ut.

Personligen förstår inte jag att Volvorepresentanter (officiella) inte finns här eller på Swedesspeed å besvarar frågor som berör dem. Kolla bara på ex Sweclockers där både Asus, MSI, Dustin.se mfl stora företag finns registrerade å går då å då in i forumtrådar och kommunicerar när de känner att de måste nå ut.

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]

V90 D3 2019. Har hatt en ukjent lyd som kom fra u[…]