Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trst
Japp... kanske inte så svårt att gissa med tanke på "Kista".

Hade redan fått ett affärsförslag med rabatten hos en bilhandlare vid vårt landställe. Men eftersom det var så lång leveranstid så ville jag hellre få bilen till Stockholm istället. Hörde med UM och frågade om vi kunde göra affären istället. De gick med på det.

Undrar lite om man har lättare att få bättre rabatt på landsbygden.... hur som helst är jag nöjd med hur UM genomförde affären.

Bilen skulle väl ha hamnat ungefär på 365 kilo kronor. Kommer inte ihåg exakt.
Räntan hamnade på ~4.5%. Ganska hög ränta ändå, även fast de drog av 1,5%.
av trst
BTW
Irriterande att man jobbar med listpriser och prutning.
Jag vill kunna gå in på prisjakt eller liknande sida och skriva in "v70" och få fram riktiga priser. Vill ha fungerade konkurrens gällande priser helt enkelt. Precis som med nästan alla andra typer av produkter.
av perhall
Prisjakt och liknande funkar bra för eltandborstar och mikrovågsugnar. Men varor som kostar 200 000+, där är det sämre. Det gäller även båtar, husvagnar, hus och annat. Och bankräntan trots ökad transparens nyligen. Håller med dig i sak men svårt att ordna för dyra grejer..
PH
Du lyckades förhandla fram en riktigt bra rabatt på bilen :D
Användarvisningsbild
av FSandstrom
trst skrev: ...hoppas att sätena i summum är typ lika sköna som de i sport.
Hmm, är inte sportsätena skönare än summum? Får man sportvarianten i r-design så tycker jag de är mycket bättre.
av Nordan
Sätena är enligt min uppfattning betydligt skönare i sport (dynamicstolar), tyvärr går det bara att få dessa till sport, dumt. Går det att byta förarstolen till en dynamic i efterhand?
av 777
Japp... kanske inte så svårt att gissa med tanke på "Kista".

Hade redan fått ett affärsförslag med rabatten hos en bilhandlare vid vårt landställe. Men eftersom det var så lång leveranstid så ville jag hellre få bilen till Stockholm istället. Hörde med UM och frågade om vi kunde göra affären istället. De gick med på det.

Undrar lite om man har lättare att få bättre rabatt på landsbygden.... hur som helst är jag nöjd med hur UM genomförde affären.
Trodde väl det men ville vara säker. Ligger i lite "förhandlingar" med UM själv. Tänkte det kunde vara bra att veta vad andra lyckas få för "dealar". :)
av perhall
Tror det är svårt att se mönster i var det är billigast UM/Bilia eller mindre orter. Men man brukar få bättre betalt för begagnat på mindre orter, dock är ju en storstadsbil ofta i lite sämre skick...
Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhå[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]