Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
Tradera erbjuder ju ingen säkerhet alls annat än om man betalar via PayPal så finns deras garanti.
Ebay funkar bra men det är ju skamlöst mycket kopior där, Tradera försöker ju i alla fall ta bort dom men på ebay är det bara köra på.
av Uninium
Kapade konton med bra omdömen på tradera med följden att det läggs upp dyrare varor till köp nu är vanligt,speciellt under nätter när man inte kan kontakta kundservice.

Handla både på Ebay och tradera,blocket etc kräver som mkt annat sunt förnuft.
Ebay så är till 80% billiga saker jag handlar som mobildelar små krafs till bilen etc.

Senast inköp från Aliexpress http://www.aliexpress.com/item/New-Car- ... 84102.html

tyckte det ser ok ut men inte för 498kr som vparts tar.
av Uninium
StefanN skrev:Tradera erbjuder ju ingen säkerhet alls annat än om man betalar via PayPal så finns deras garanti.
Ebay funkar bra men det är ju skamlöst mycket kopior där, Tradera försöker ju i alla fall ta bort dom men på ebay är det bara köra på.
Det som har blivit bra med Tradera nu är att man som försäljare kan lägga upp varor med klarna
som mellanhand med pengarna.Men det finns fallgropar fortfarande..
Användarvisningsbild
av Fraden
Klarna samarbetet är nog det sämsta genom tiderna.
Klarna är ett skitföretag som ingen borde sammarbeta med.
Sök om klarna så kommer det fram mer info.

Ang EBay så har jag alltid något som är på väg hem därifrån.

Kollar man så har jag fått 262 positiva "feedbacks" som köpare därifrån.
Så det är väl runt den siffran så många ggr jag har handlat där.

Ca 10-15 ggr utav dessa 260-270 köptillfällen så har jag inte fått mina grejer, eller att det har gått sönder när det har fraktats.

Men har aldrig varit något bekymmer med att få tillbaks pengarna så jag använder paypal när jag betalar.

Man är riktigt bra skyddad via paypal.

Jag har köpt allt ifrån en liten magnet, till bromsskivor, hjullager alla framvagnsstag/leder till min gamla pickis som jag hade.

Fungerar mycket bra.
Dock så kan leveranstiden vara hemsk!
Men detta får man ta med i beräkningarna.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Fick mitt sista paket från ebay för ett par dagar sedan, allt var bra även i den leveransen.......... Förutom en sak. Köpte 2 små OLED skärmar, varav den ena var sprucken :(
Dom var dock så billiga att jag inte orkar krångla med garanti och sånt, kostar ju mer att skicka tillbaka den än att köpa en ny. Men blev helt klart besviken över det.
Men som sagt, allt annat var i sin ordning, inget som saknades eller var fel, och allt funkar som det ska... Förutom den spruckna skärmen då....

Alla mina (3) leveranser levererades långt innan "sista datum"(faktiskt bara ett par dagar efter "tidigast datum"), så det är ju bra det också.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har handlat via ebay någonstans runt 400 gånger och betalat med Paypal varje gång. Någon enstaka gång har leveransen tagit längre än beräknat, och någon gång har säljaren fått skicka om varan då den inte kommit fram eller varit skadad. Det rasslar ned saker i brevlådan snart sagt varje vecka, men med dagens svaga krona får man räkna lite noggrannare..

/Thomas
Användarvisningsbild
av leiwi
Literary skrev:Problemet är paypal.

Har fått kontot låst och blev av med ca 1 000 kr.

Hur gick det till? borde ju vara en enkel sak att ordna , Paypal finns ju i Sverige
av perhall
Vad är fördelen med Paypal istf kreditkort vid ebay-köp egentligen?
Köpte vinterhjul till Audin av en tysk Audi-handlare. Funkade superbra.... och billigt. Och snabbt... och en massa andra grejer, rakapparater, mattor...
PH
Användarvisningsbild
av leiwi
perhall skrev:Vad är fördelen med Paypal istf kreditkort vid ebay-köp egentligen?
Köpte vinterhjul till Audin av en tysk Audi-handlare. Funkade superbra.... och billigt. Och snabbt... och en massa andra grejer, rakapparater, mattor...
PH

Jag använder inte PayPal längre utan vanligt MasterCard ,inte för att det var något problem med PP utan för att det är smidigare :D
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & ti[…]

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&a[…]

Dimljus v70 97

Hemskt gärna.

Välkommen ut i trafiken

Grejerna kom idag. Ska försöka fixa det […]