Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
Hej!
Har en XC70 MY15 uttagen i april med bl a elektrisk öppning/stängning av bakluckan. Fungerar finfint men har upptäckt något som jag inte vet är som det ska eller om det är något fel;

När man öppnar luckan med fjärrkontrollen eller med handtaget på bakluckan fungerar allt som det ska MEN när jag trycker på knappen inne på instrumentpanelen för bagageöppning fungerar inte elöppningen. Den låser upp luckan och öppnar den ca 0,5-1 cm men den åker inte upp av sig själv hela vägen. Ska det vara så eller är det fel på min bil?? :(
Användarvisningsbild
av sura56
Kan det vara så att ett snabbt tryck bara låser upp den
och ett längre tryck låser upp och öppnar den ??
Användarvisningsbild
av Perra83
sura56 skrev:Kan det vara så att ett snabbt tryck bara låser upp den
och ett längre tryck låser upp och öppnar den ??
Skulle mycket väl kunna vara så. En säkerhets grej.
Användarvisningsbild
av apersson850
Du ska behöva hålla knappen intryckt någon halv sekund eller så, för att inte luckan ska öppnas av misstag. Kan ju också vara dubbelstuds i knappen. Ett förnyat tryck avbryter öppningen. Prova att hålla knappen distinkt intryckt i flera sekunder, ev. tills luckan är helt öppen.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Min öppnar , tycker inte jag trycker länge på knappen för att den ska öppna.
av kantarell
Jag har exakt samma problem på min XC70 -15 och den har varit inne för felsökning flera gånger. Har provat att använda knappen inne i bilen på alla tänkbara sätt men det krånglar ändå, inte varje gång men kanske en av tre-fyra.

Själva låset i luckan och motorn till detta är utbytt, utan att felet försvann. Just nu så funderar min ÅF på vad nästa steg ska bli. Känns lite som ett välfärdsproblem men om funktionen finns så är det ju lite irriterande att den inte funkar varje gång.
Användarvisningsbild
av mikethebik
Min -11 funkar så att ett snabbt tryck på knappen låser upp luckan, ett längre tryck öppnar.

Mike
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-19[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]