Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Retrofit
Lucif3r skrev:Du ska göra precis tvärtom - koppla ur LMM med motorn igång. Går bilen markant sämre/nästan dör(eller t om dör) så är LMM inte heltrasig iaf.
Jaha, typiskt. :oops:
Så om man drar ur LMM med motorn igång, ska motorn då gå sämre?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, några sekunder medans styrdonet reagerar och kastar i sitt nödprogram. Blir det ingen skillnad så går bilen redan på sitt nödprogram.

meeeen skulle den göra det så skulle du märka det.... Jag var duktig och glömde koppla i LMM'en efter jag hade hållt på förut... Fifan, knappt så bilen orkade hänga med pensionärerna med sina rullatorer på trottaren brevid :lol:
av Retrofit
Lucif3r skrev:Ja, några sekunder medans styrdonet reagerar och kastar i sitt nödprogram. Blir det ingen skillnad så går bilen redan på sitt nödprogram.

meeeen skulle den göra det så skulle du märka det.... Jag var duktig och glömde koppla i LMM'en efter jag hade hållt på förut... Fifan, knappt så bilen orkade hänga med pensionärerna med sina rullatorer på trottaren brevid :lol:
Okej, Haha ojdå, ah förstår det :lol:
Men har nu fått tag på förrförra ägaren och fått genom han veta att killen jag köpte bilen av är en bedragare. Finns flashback-trådar om killen tydligen. Känner mig lagom blåst nu :x Blir o lämna in bilen till trimfirma (trendab.se) så får de gå igenom motorn och berätta hur det faktiskt ligger till. Vågar inte chansa nu när jag fått reda på vad de är för nå idiot jag köpte bilen av. Kostar visserligen 1125kr / timmen men fan, är la värt det? :P

Hur hade du gjort? Om du har en bil som gått 40.000 mil men ägaren innan påstår att han renoverat motorn, dock har du inte alla kvitton. Mest logiska känns att lämna in den på fullkontroll hos motor-experter? :cry:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hur JAG hade gjort... JAG hade ju skruvat isär skiten själv, inspekterat, kontrollerat och renoverat. I värsta fall köpt ny motor från skroten och bytt motorn.

Jag tvivlar på att jag hade lämnat in bilen för felsökning för den timpenningen, om jag inte kunde skruva själv. Då hade jag nog (tyvärr)övervägt att sälja/skrota bilen och leta ny... Eller bara letat ny och ha den gamla kvar som reservdelsbil.

Hur du ska göra i det här fallet är ju svårt att säga... Det beror ju helt på din möjlighet att skruva själv, kunskap, intresse, hur gärna du vill ha kvar bilen och framförallt - din plånbok.
av Retrofit
Lucif3r skrev:Hur JAG hade gjort... JAG hade ju skruvat isär skiten själv, inspekterat, kontrollerat och renoverat. I värsta fall köpt ny motor från skroten och bytt motorn.

Jag tvivlar på att jag hade lämnat in bilen för felsökning för den timpenningen, om jag inte kunde skruva själv. Då hade jag nog (tyvärr)övervägt att sälja/skrota bilen och leta ny... Eller bara letat ny och ha den gamla kvar som reservdelsbil.

Hur du ska göra i det här fallet är ju svårt att säga... Det beror ju helt på din möjlighet att skruva själv, kunskap, intresse, hur gärna du vill ha kvar bilen och framförallt - din plånbok.
Jag hade gärna skruvat isär själv, men har inte de kunskaperna tyvärr. Grejjen är att bilen är riktigt fin, så skrota är uteslutet. Men det blir nog att hitta någon som kan undersöka motorn... Jag skriver här hur jag gör sen.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]