Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Läste precis följande på Swedespeed: http://www.autoblog.com/2015/08/05/volv ... stop-sale/

Hoppas det går smidigt att hantera för alla inblandade parter. Har nu 500 mil på min XC 90 och snart 1 månad. Fortfarande oerhört imponerad och Volvo är nu helt klart på en ny nivå avseende bilbyggarfärdighet. Mycket fin bil. Har kört Stockholm-Paris. Marchade 160-180 km/h genom Tyskland. Mycket tyst och bränslesnål. Stark D5 som drog fint upp till 200 km/h. Stabil som ett Siemenslok. Grattis till alla ägare och till er som har beställt!
XC902016 skrev:Hej,

Läste precis följande på Swedespeed: http://www.autoblog.com/2015/08/05/volv ... stop-sale/

Hoppas det går smidigt att hantera för alla inblandade parter. Har nu 500 mil på min XC 90 och snart 1 månad. Fortfarande oerhört imponerad och Volvo är nu helt klart på en ny nivå avseende bilbyggarfärdighet. Mycket fin bil. Har kört Stockholm-Paris. Marchade 160-180 km/h genom Tyskland. Mycket tyst och bränslesnål. Stark D5 som drog fint upp till 200 km/h. Stabil som ett Siemenslok. Grattis till alla ägare och till er som har beställt!
Var inne med min idag då ac inte fungerade som den skulle. Blåste 80% bak och nästan inget fram. Tänkte lika bra att de fixar även detta med gardinen, men verkstaden hade inte fått någon info om detta, men mekanikern hade läst det i tidningen. Men ingen info från Volvo ännu vad som skulle göras.
Jag har haft samma problem med ac:n under semestern. Den har slutat att fungera, främst fram, och man har blivit tvungen att stänga av bilen och vänta ett tag för att sedan starta och , vips, så har det fungerat. Det har hänt 3 ggr under semestern på Gotland. Nu väntar jag på att lämna in den för check.
Korrekt XC90 Executive. Alla levererade är inte berörda. Jag fick samma besked av min handlare. Om den är berörd av återkallelsen kommer ett brev. Vad gäller ACn och att den bara sprutar luft där bak så har jag också norerat det vid ett tillfälle. Toppen om du, Boschnick kan återkoppla efter ditt besök kring hur det hanteras. Tack.

Låter som typ BMW iX är en kandidat? h[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p[…]

240 startar inte

Ska kolla på det när jag kommer hem sen[…]

Trasig lampa, takbelysning

Ja det låter inte som att det är sj&a[…]