Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lindblod
Jag kan fjärrstarta bilen på min s60 MY16 från VOC appen. funkar kanon!
det står i manualen att det även går att fjärrstarta bilen från både PCC nyckel och vanlig nyckel men det har jag inte lyckats med. enligt manualen ska man göra ett kort tryck på lås-knappen och därefter hålla inne ljus-knappen i två sekunder men det funkar inte.
Är det någon som har lyckats med detta?
Användarvisningsbild
av Perra83
lindblod skrev:Jag kan fjärrstarta bilen på min s60 MY16 från VOC appen. funkar kanon!
det står i manualen att det även går att fjärrstarta bilen från både PCC nyckel och vanlig nyckel men det har jag inte lyckats med. enligt manualen ska man göra ett kort tryck på lås-knappen och därefter hålla inne ljus-knappen i två sekunder men det funkar inte.
Är det någon som har lyckats med detta?
Har du mjukvaran för fjärrstart med PCC?
av pellz0r
Jag visste inte heller att fjärrstart av motorn fungerade med nyckel, så jag har bara gjort det via VOC innan. Testade enligt beskrivningen i manualen (som jag dessutom tolkar ska fungera med den vanliga nyckeln och inte bara PCC-nyckeln), men precis som lindblod så får jag det inte till att fungera heller...
Användarvisningsbild
av lindblod
Perra83 skrev:
Har du mjukvaran för fjärrstart med PCC?
Jag har endast vanlig 5-knappars nyckel. Men enligt manualen ska det fungera.
av Ronne
lindblod skrev:
Jag har endast vanlig 5-knappars nyckel. Men enligt manualen ska det fungera.
Enligt manualen till min bil my15 är funktionen ett tillval/tillbehör . Kanske är likadant till din så du behöver ladda in funktionen?
av pellz0r
Är det inte lite konstigt om man har fjärrstart via VOC men inte samtidigt via fjärren? Om man är i närheten av bilen så är det väldigt mycket smidigare att kunna dra igång motorn för att kyla kupén via fjärren än att dra fram luren, in i VOC-appen, trycka igång fjärrstart och pilla in sitt lösenord.
av tunnis
Är ju samma när det gäller styrningen av värmaren. Ingår i VOC men kostar extra om den skall styras via nyckeln.
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]