- tor 06 aug 2015, 10:20
En återkallning för airbags är ju inte direkt något ovanligt... Låter som nån gör en höna av en fjäder.
Moderator: Moderatorer
fredrikwt skrev: Jag har ingen exakt insyn i det hela utan vet folk via yrkesnätverk. Eftersom jag köpte en Cayenne kom vi in och prata om biltypen och jag fick den informationen, frågade inte mer... Men nu som synes i media kom en återkallning...Vore nog bra att kunna underbygga ett sådant påstående mer om det ska vara trovärdigt. Det vi vet är att hybriden är försenad pga tekniska utmaningar, behöver inte alls vara kvalitetsproblem hos de modeller som levereras som ligger bakom dina kollegors info.
bjornw skrev:Baserar det på dels att säljaren påstår det och dels att man skjutit fram leveranserna av den eftersom man inte är helt klar med "finslipningen". Planen från början var att den skulle vara klar till lanseringen tillsammans med D5 och T6, enligt vad som skrivits i diverse tidningar.Senaste siffran är:
Sist jag hörde en sälj-siffra var det drygt 45000 st (typ i juni) och man planerar att hyra ut XC60 till de som beställer XC90 i väntan på leverans. Lite oklart vad hyran blir men det jag hörde var inte billigt, ca 10 kkr per mån. Det är helt klart en säljsuccé och en grymt fin bil.