NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Harlock
Har efter lite letande hittat en fin V50 05:a och är mycket nöjd med den men har ett par problem.

1: Nyckeln till förardörren finns inte. Antar att man inte kan få tag i en nyckel hos volvo om man inte har en att kopiera?
Är det byte av hela låset som gäller för att få en ny nyckel och har nån någon ide om vad ett sånt kan kosta?

2: Var problem med att yttertemperaturen visade ca 20 grader för lite så tog isär kontakterna mellan a-stolpe och dörr och spreja dom med kontaktsprej.
Nu funkar temperaturen och visar rätt men nu har bilen börjat larma ett tag efter att jag låst den med dosan.
Kan det vara så att det finns kontaktspray kvar i kontakten vilket gör att larmet blir lite dumt tror ni?
Kontakterna i honan var rätt djupa och smala så svårt att få det att torka där inne.
Eller finns det nått annat i närheten av kontakten(typ en brytare) som som jag kan ha kommit åt?
Det första kan din Volvo ÅF svara på exakt

Beställde en nyckel förra året på regnr hos Volvo, 500 kr i deposition och sedan ca 160 kr. Alltså ca 660kr per nyckel men hör vad din Volvo ÅF tar.

Min dörrkontakt var med skum i något dygn men ordnade sig sen iaf efter sprejningen
av Harlock
okej, tack :)

Får åka till volvo nästa vecka och fråga dom om nyckel.
Och angående larmet får jag kanske ta och koppla isär kontakten nån timme nånstans där jag kan ha bilen olåst och se om den torkar ur.
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]