Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robot
Det kan ha varit en sleeper... Eller en Aero som de har klistrat 1.9 på... :???:
av kmi
Vea motoren är klen på accelerationer mellem 100-140 rpm. (Båda D5 och T5)
Spöade en D4'er VEA ordentligt igår även om han var fram for mig vid accelationen.

Därimod är den 8 stegs aut effektiv 0-100 jmf. med min 6 steg
av macallan
Ok , tackar för inläggen.. Jag hoppas o tror att det berodde dels på motorvägshastigheten o antalet personer i bil.

Jag behåller nog Volvon ett tag till för Saab vill jag ej ha !
Användarvisningsbild
av crumpets
Den var redan trimmad till gränsen. Finns BSR, rica, m.fl. som borde ge kring 270hk ur samma snurra om du kan leva med risken hos försäkringsbolaget.

F.ö. låter det mysko, du borde ha 60 hästar mer.. Växlade du ordentligt så du höll dig kring effekttoppen på din motor hela tiden? Om ni bara stämplar in-gear lär en diesel ofta köra ifrån dig. Du måste utnyttja din effektkurva för att köra ifrån.
Användarvisningsbild
av Strebern
kmi skrev:Vea motoren är klen på accelerationer mellem 100-140 rpm. (Båda D5 och T5)
Spöade en D4'er VEA ordentligt igår även om han var fram for mig vid accelationen.

Köp en T6 så är problemet löst....
av kmi
Strebern skrev:
kmi skrev:Vea motoren är klen på accelerationer mellem 100-140 rpm. (Båda D5 och T5)

Köp en T6 så är problemet löst....
Har en D5 polestar det rækker for mig.
av V60D5AWDPolestar
TTID 180HK är en imponerande spis, om Saab hade sålt den med 4-hjulsdrift hade jag köpt den flera ggr om när den lanserades. Nu var det som vanligt när det gällde Saab, jättestark jordfräs.... Tyvärr. Så jag är inte ett dugg förvånad att du inte kunde hänga av den väl uppe I fart.

Vill minnas att denna Saab-motor var ett sammarbete med Fiat.
Användarvisningsbild
av EjS
Nån gång i tiden när jag hade t5 p2 blev jag kört om av en 9-3 1.8t, troligen en Hirsch el. Jag kan garantera att jag efter omkörningen försökte hänga med. Det gick inte alls!

Jag tror inte att den fyrcylindriga dieseln eller […]

Vw passat

Ni har säkert rätt. Tycker bara det &aum[…]

OM RYSSEN KOMMER

Hoppsan, en av Ukrainas F-16 verkar ha skjutit ner[…]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för[…]